„Álltam a gázon, mert még csak esélyt sem akartam adni neki, hogy a győzelmen gondolkodjon" – nyilatkozta Yazeed al-Rajhi a Fáraó-rali utolsó előtti napján. S hogy kire gondolt? Nos, a Dakar-győztes Nasszer al-Attijahra, aki a fejébe vette, hogy megnyeri a világkupa egyiptomi futamát, és lépésről lépésre haladt is előre. Eddig. Mert pénteken egy kissé megtorpant, nem is értette miért, vagy hogyan.
Az volt a taktikája, hogy nem taktikázik, feszegeti a határokat, s ha kell, át is lépi őket. Aztán... Aztán kiderült, hogy ezen a napon ez nem elég. „Nem hibáztunk, nem volt defektünk, talán azért kaptunk ki mégis, mert mi nyitottuk meg az utat, előttünk még nem voltak autós nyomok. Hogy van-e esélyem még a győzelemre? Itt bármi megtörténhet. Van még hátra háromszáz kilométer, s én megpróbálok élni az utolsó esélyemmel" – ígérte Al-Attijah, s ha ő ígér valamit, azt bizony komolyan kell venni...
Al-Rajhi komolyan is veszi, igaz, túl sok kockázatot nem kell vállalnia. Elsőként rajtol ugyan, de akkor sincs semmi, ha a szombati szakaszon a katari megelőzi őt, ugyanis elég csak követnie ahhoz, hogy összetettben megnyerje a versenyt.
„Ha okosak vagyunk, megnyerjük a versenyt. Ehhez nem kell mást tennünk, mint követni Nasszert, ha megelőz minket" – mondta Al-Rajhi.
A harmadik helyért nagy harc folyik a két korábbi motoros alkotta Marek Dabrowski, Jacek Czachor kettős és a Minivel mindössze második versenyét futó Erik van Loon, Wouter Rosegaar kettős között.
A párharcban egyelőre a Toyotával autózó korábbi motorosok állnak nyerésre, igaz, ehhez okosan be kell osztaniuk valamivel több, mint tízperces előnyüket.
„Jó tempót mentünk, tetszett is a szakasz, az időeredmények mégsem azt mutatják, hogy jól teljesítettünk volna" – mondta Dabrowski.
„Nagyon gyors pálya volt, a vége kifejezetten ralisra sikeredett. Néhol a határainkat feszegettük, máshol viszont még javulnunk kellene. A szakasz végén kétszer orra érkeztünk, úgyhogy kissé fáj a hátunk, de ez benne van a terepraliban" – mondta Van Loon.
A dobogóért harcolóknak tehát még egy esélyük van arra, hogy javítsanak a helyzetükön.
A motorosoknál is történt egy s más a hurokszakaszon: például hogy az összetett éllovas Juan Carlos Salvatierra nem sokkal körülbelül tíz kilométerrel a cél előtt annyira elgondolkodott, hogy nekiment egy kőnek és látványos, ámde nagyon fájdalmas szaltót mutatott be. Ráadásként kilyukadt a hűtője, úgyhogy előbb a saját ivóvizét töltötte bele, majd az őt üldöző Nicolas Cardona és Rafal Sonik ivóvizét (fair play-díjas cselekedet, hogy odaadták), utóbb pedig egy házból kapott vizet, így ért be a célba. Az összetettben pedig továbbra is több mint húsz perc az előnye... Na jó, érez fájdalmat itt-ott, de ha megszerzi, a győzelmi serleg bizonyára gyógyír lesz az apróbb zúzódásokra.
FÁRAÓ-RALI, VK-FUTAM
5. szakasz, Baharija–Baharija (össztáv: 340.34, ebből szelektív szakasz: 315.13 km).
Az állás. Autósok: 1. Yazeed al-Rajhi, Timo Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 11:29:47, 2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 8:22 p h., 3. Dabrowski, Czachor (lengyel, Toyota Hilux) 1:11:00 ó h. Motorosok: 1. Juan Carlos Salvatierra (bolíviai, Speedbrain) 15:48:02, 2. Cardona (venezuelai, Yamaha) 21:48 p h., 3. Chiussi (olasz, KTM) 1:18:19 ó h.