„Jó kis verseny volt, de persze nem mondom, hogy nem lehetne még gyorsulni – ezen az autón mindig van mit bütykölni" - mondta Holowczyc, aki természetesen a Dakar-ralira hangol az idei versenyeken, s aki ralisból lett terepralissá. Érdekes, hogy ő azok közé tartozik, akik örülnek annak a fordulatnak, hogy jövőre még Argentínában és Chilében marad a Dakar, egyrészt a közönség miatt, másrészt mert nem kell többet sátorban aludnia. A kétméteres termetét elnézve, neki ez tényleg nem lehetett különösebben kényelmes.
És akkor lássuk, mi történt a magyarokkal!
Fazekas Károly bevallja, ő azok közé az emberek közé tartozik, akik sohasem elégedettek, az olasz sprint Európa-kupa futam végén azonban nem hervadt le az arcáról a mosoly – folyamatosan fülig ért a szája. Nem csoda, hiszen pályafutása eddigi legjobb eredményét érte el, harmadikként végzett az Italian Baján.
„A legjobban annak örülök, hogy folyamatosan javultunk, persze, azért még így is sok hibát követtünk el. Az új párosunk Maurer Péterrel úgy látszik, beválik, nagyon jó hangulat volt az autóban, az eredmény pedig csodás. Nagyon boldog vagyok" – mondta Fazekas, akinek egy kis szerencséje is volt az utolsó szakaszon, mert az előtte álló belga Van Cauwenberge féltengelytörés miatt veszített néhány percet, így a magyar pilóta már a célban tudta meg, hogy dobogóra állhat.
Szalay Balázsnak is lett volna esélye a legjobb helyezésekért küzdeni, ám azt mondta: sorsa valójában már pénteken eldőlt, amikor a bemelegítő szuperspeciálison feltartotta az előtte rajtoló pilóta, s így lassúbbak mögött rajtolt szombaton, akiket a por miatt nehéz volt megelőznie.
„Jó, hogy a magyar bajnoki nyitány előtt túl vagyunk két ilyen versenyen, ezek friss tapasztalatot hoztak, nem lesz szükség tesztre a rajt előtt. Az autó hibátlan volt, igaz, nem is nagyon kockáztattam, mert nem volt miért. Ha néhány másodpercen múlt volna a jobb helyezés, tudtunk volna gyorsabbak is lenni, de azt hiszem, így sem panaszkodhatunk" – mondta az Opel Dakar Team ötödikként célba érő pilótája, akinek ezen a versenyen Benik Balázs navigátora, Lukács József diktálta az itinert. Az ok: a háromszoros abszolút ralibajnok Benik is próbálgatja szárnyait a terepraliban (ő sajnos már pénteken kiesett, amikor egy vízátfolyásban vizet szívott a motor), s Lukácsnak is be kell melegednie. A navigátor bevallotta, először furcsa volt neki, hogy olyan itinerből kell mennie, amit nem ő írt fel és körülbelül negyven kilométer után elment a hangja, mert a ralikon nem kell egyfolytában ennyit beszélni, de utóbb belerázódott.
A következő hét végi, mohácsi ob-futamon már Benik mellett próbálhatja ki, mennyit fejlődött, Szalay pedig újra Bunkoczival száguld.
Ami a viadalon induló további magyar párosokat illeti: Garamvölgyi Zoltán kuplunghiba miatt kényszerült a pálya szélére, míg Varga Imre autójában minden elromlott, ami elromolhatott: tönkrement a váltó, a difi, felcsapódott a motorháztető – szóval volt baj bőven.
Még szerencse, hogy néhány napon belül lesz lehetőség a javításra.
Abszolút végeredmény: 1. Krzysztof Holowczyc, Jean-Marie Fortin (lengyel, belga, Nissan) 3:40:01, 2. Novickij, Jevtyekov (orosz, G-Force Proto) 3:49 p h, 3. Fazekas, Maurer (magyar, BMW X5) 6:44 p h., 5. Szalay, Lukács (magyar, Opel Antara RR) 7:54 p h. |