Bemelegítésnek nehéz volt a szombati nap a 2009-es Dakaron

Vágólapra másolva!
2009.01.03. 23:30
Irtózatosan kemény nap volt – ahhoz képest, hogy könnyűnek ígérkezett. Kiderült, a gyors pálya nem minden esetben egyszerű, legalábbis a Dakar-rali első napján biztosan nem volt. A por nehezítette meg legjobban az autósok dolgát, miközben a motorosok nagy része (és a toppilóták is ide tartoznak) azzal küzdött, hogy a gyors szakaszon felmelegedtek a gumik, és ez defektet eredményezett.
Szalay Balázsék legjobb magyarként a 15. helyen végeztek
Fotó: Maindru Photo
Szalay Balázsék legjobb magyarként a 15. helyen végeztek
Szalay Balázsék legjobb magyarként a 15. helyen végeztek
Fotó: Maindru Photo
Szalay Balázsék legjobb magyarként a 15. helyen végeztek

Az autós mezőnyben a ralisok hódítottak: Nasszer Al-Attiyah mögött a kétszeres világbajnok Carlos Sainz ért célba – miközben sokan panaszkodtak (maga Sainz is) arra, hogy utolérték a motorosokat és alig tudták őket kikerülni. Folyamatosan azon aggódtak, el ne üssék őket.

Nos, Marc Comával nem volt ilyen gond – ő sebesen végigért a szakaszon, elrajtolt és vissza se nézett, ráadásul Fortuna is vele volt, azon kevesek közé tartozott, akiknek nem volt defektjük.

A magyarok közül Szalay Balázs és Bunkoczi László volt a leggyorsabb – a páros 15. helye figyelemre méltó, főleg, hogy ez az első nap volt, vagyis aki számít, még versenyben van. „Nagyon magas volt az átlagsebesség, először azt fogadtuk meg, hogy nem megyünk 160-nál többet, aztán azt, hogy 170-nél, végül a 180-at sikerült betartani” – mondta Bunkoczi, akinek nem volt felhőtlen az öröme.

Egyrészt mert a pilótája, a tizedik Dakarján induló Szalay már a rajttól kezdve gyomorproblémákkal küszködik, másrészt mert a csapat versenykamionja (amelyet ezúttal is Darázsi Zsolt vezet) megállt a szakaszon. Technikai probléma – egyelőre ennyit tudnak, de ez is aggasztó, mivel az MAN az autós páros hátvédje, csak rá számíthat, ha valami történik az elkövetkező két hétben.

Palik László és Darázsi Gábor a 25. pozícióban ért célba. A pilóta úgy fogalmazott: a szakasz feléig állt a gázon, utána pedig megpróbálta az irdatlan porban kerülgetni a motorosokat és az autósokat. A csapat kamionja, Szaller Zoltán vezetésével a 24. pozícióban ért célba.

Liszi László és Fenesi József váratlan problémával találta szemben magát: 140 km/órás tempónál a hőségtől és a nagy megterheléstől szinte szétrobbant a Mitsubishi bal hátsó kereke. Nehéz volt úton tartani a gépet, utána pedig nehéz volt helyet találni a kerékcseréhez. De sikerült, s jó hír, hogy legalább eljutottak a táborig. Jó néhány versenyzőnek ez sem sikerült.

A mezőny egyetlen magyar motorosa, Dési János a saját várakozásain felül szerepelt – azon kívül, hogy a szeme telement porral, semmire sem panaszkodhatott. Utolérték és ijesztgették az autósok, de ez minden. Kíváncsian várja a folytatást.

A mezőny holnap Santa Rosából folytatja az útját, a célállomás pedig Puerto Madryn.

DAKAR 2009

1. szakasz:
Buenos Aires-Santa Rosa, 733 km össztáv, 371 km gyorsasági
Autók: 1. Nasszer al-Attijah (katari, BMW) 2:36:17 ó 2. Carlos Sainz (spanyol, Volkswagen) 2:17 perc hátrány 3. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Volkswagen) 2:40 p. h. ...15. Szalay Balázs (Opel) 13:21 p h. ...25. Palik László (Nissan) 23:52 p. h. ...61. Liszi László (Mitsubishi) 47:25 p h.
Motorok: 1. Marc Coma (spanyol, KTM) 2:46:17 ó 2. Jacek Czahor (lengyel, KTM) 22:05 perc hátrány 3. Miran Stanovnik (szlovén, KTM) 24:42 p h. ...55. Dési János (KTM) 58:08 p h.
Quadok: 1. Declerck (francia, Yamaha) 4:00:16 ó, 2. Machacek (cseh, Yamaha) 12:56 perc hátrány, 3. Henderson (uruguayi, Suzuki) 15:50 p.h.
Kamionok: 1. Van Vliet, Vaanholt, Van Veenendaal (hollandok, GINAF), 3:15:07, 2. De Rooy, Van Melis, Colsoul (hollandok, belga, GINAF) 0:02 p.h., 3. Margyejev, Mizjukajev, Margyejev (orosz, KAMAZ) 0:22 p.h.,... 25. Szaller, Pócsik, Csitári (magyar, MAN) 33:19 p.h.
  • Vasárnap Santa Rosából Puerto Madrynba robog a mezőny, az össztáv 837 km, a mért szakasz hossza pedig 237. Ez lesz a viadal leghosszabb etapja.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik