Rakonczay Gábor ötödször épített óceáni evezőst – ezúttal nem magának

JUDI ÁDÁMJUDI ÁDÁM
Vágólapra másolva!
2024.08.17. 14:25
null
Az ultrafutó és extrém sportoló elmondta, ez a hajó nagy sebességre lett tervezve, a saját útját pedig az év végén folytatja az Atlanti-óceánon.

Ez az ötödik óceáni evezős, amit tervezett és épített. A kisujjában van már a hajóépítés?

Hajót építeni komplex és csodálatos feladat, mindegyik egyedi – mondta Rakonczay Gábor a Csupasportnak. – Természetesen mindig van egy határozott elképzelésem a több mint tizenötezer kilométer alapján, amit eddig az óceánon eveztem. Ugyanakkor mindig változtat valamin az ember, fontos, hogy minek kell megfelelni, mi is a cél. Ha azt nézem, hogy az első és az ötödik hajóm mennyi idő alatt készült el, ég és föld a különbség, de ez nem csoda, hiszen azóta a felhasználható anyagok és a beépíthető felszerelések is hatalmas fejlődésen mentek keresztül.

Mit lehet tudni a most épített hajóról?

Alapvetően nagy sebességre lett tervezve. Nincs hátsó kabin, teljesen tiszta a fedélzet, a tőkesúly pedig előrébb került a jobb kormányozhatóság érdekében. Jóval letisztultabb hajó, mint az eddigiek. Minél egyszerűbb, annál jobban működik, annál kevesebb a problémalehetőség. Illetve a teljesítmény érdekében kisebb a súlya és a nedvesített felülete.

Most az eredmény a következő lett: százhatvan kilogrammos, hét méter hosszú, tizenhat nyitható és hat zárt rekesszel ellátott, egy kabinos nyílt vízi evezős, epoxi-üveglamináttal és zárt cellás habszendvics szerkezettel.

Ezt a hajót nem magának, hanem Havasi Gergőnek építette, aki az önnek már ismerős Atlanti-óceán átevezésre készül.

Gergő fizikailag nagyon rendben van, és ha az ilyen vállalkozáshoz szükséges mentális és a lelki részt is megugorja, akkor jó eséllyel sikerül az átkelés. Sőt, ha ő is minden téren megfelelően felkészül, akár a rekord is meglehet, mert a hajó erre alkalmas. Azonban tapasztalatból mondom, hogy nem lesz könnyű dolga, ötezer-kétszáz kilométer az óceánon nem gyerekjáték. Persze ilyesmit nem is azért vállal valaki, mert könnyű.

És mi a helyzet önnel, mikor folytatja az útját?

Január végén kikötöttem a Kanári-szigeteken, november végén pedig visszautazom, vízre tesszük a hajót, bepakoljuk az élelmiszert és decemberben továbbmegyek. A tervek szerint február közepére szeretnék átérni az óceán túloldalára, akkor kötnék ki a Karib-térségben. Ez a hajó persze jóval lassabb, mint ami Gergőnek készült, az enyém keskenyebb, nagyobb a súlya, más a meghajtása, más hajóosztályba tartozik. De én nem sietek sehova, egyszerűen vágyom arra, hogy hetedszer is átkeljek az óceánon. Ott, ahol nagyon nyers és egyszerű az élet, ahol két hónapig csak a víz, a hajó és én leszek…

Legfrissebb hírek

Rakonczay Gábor: Az óceánon csakis önmagamra számíthattam

Csupasport
2025.03.16. 17:43

Rakonczay Gábor 75 nap alatt átevezte az Atlanti-óceánt

Csupasport
2025.03.08. 23:42

Megszakította rekordkísérletét a Havasi, Szabó óceánátevezős páros

Egyéb egyéni
2025.01.28. 18:17

Vízre szállt a Havasi-Szabó óceánátevezős páros is

Egyéb egyéni
2025.01.06. 13:09

Rakonczay Gábor kihajózott utolsó expedíciójára

Csupasport
2024.12.23. 19:09

Rakonczay Gábor megfontoltabban halad az utolsó expedícióján

Csupasport
2024.12.09. 14:59

Megvolt a tesztelés az Adriai-tengeren, jöhet az Atlanti-óceán átevezése

Csupasport
2024.11.20. 15:07

Havasi Gergő élete legnagyobb kalandja előtt, átevezné az Atlanti-óceánt

Csupasport
2024.08.30. 10:40
Ezek is érdekelhetik