Azt hittem, csak a Kontrollban szerepel a metrófutás műfaja, de találtam videókat a YouTube-on, és konstatáltam, hogy nem. Okés, nem az alagútban kell futni az utolsó előtti metró elől, hanem a felszínen. A lényege, hogy megáll a szerelvény, és elindulsz, mint az őrült, hogy a következő megállónál elérd ugyanazt a földalatti-kocsisort, és lehetőleg ugyanazon az ajtón ess be, amelyiken kiszálltál.
Főleg a Móricz–Újbuda-központ útvonal megállói között szokták gyakorolni ezt versenyt. Nem túl hosszú szakasz, de nem is a legrövidebb, szóval sprintelni kell rendesen, és még bele kell számolni, hogy le- és fel kell futni a lépcsőkön, plusz kerülgetni a piacról szállingózó embereket.
Ha már szanaszét előzted a kisföldalattit, jöhet a nagyobb falat, a már említett 4-es metró. A Móricz és az Újbuda-központ közötti szakasz már karcosabb, a jó öreg földalattinál a metró gyorsabban robog, akár 80 km-rel is, plusz jóval több lépcsőt is kell leküzdeni ahhoz, hogy elérd ugyanazt a szerelvényt. Ha, mondjuk, a 4-es metrót választod, itt is találsz rövidebb pályákat, a Kálvin tér és a Fővám tér, illetve a Fővám tér és a Szent Gellért közti szakasz rövidebb.
A helyzetet nehezíti a Szabadság hídon tobzódó embertömeg, akikkel olykor közelharcot kell vívni, még akkor is, ha épp nem a metróval versenyzel.
Éééés! Íme a 2-es metró, illetve az összes metróvonal leghosszabb szakasza, a legendás Keleti pályaudvar–Stadionok szakasz a maga két kilométerével. Párszor unalmamban lemértem, mennyi idő alatt teszi meg a szerelvény ezt a távolságot, a rekord két és fél perc volt. Na, legyünk nagyvonalúak: három perc. Szóval, körülbelül másfél perces kilométereket kell rohanni ahhoz, hogy eljuss egyik állomásról a másikra, sőt, igazából gyorsabb kiliket kell produkálni, ha beleszámítjuk az aluljárót meg a lépcsőket. Szerencsés esetben nem kapsz piros lámpát.
Nem pulzuskímélő kihívás, csúcsforgalomban viszont lehet kárörvendeni, hogy miközben a város összes verdája egymás lökhárítója előtt és mögött tobzódik, belőled csak egy száguldó csíkot látnak.
CSAK EGY KATTINTÁS, ÉS MÁRIS BÖNGÉSZHETI CÍMLAPUNKAT: ÖTVEN-HATVAN CIKK, FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM!