PL: több száz métert zuhant másodpercek alatt a Salát szállító gép

Vágólapra másolva!
2019.02.25. 17:49
null
A Piper Malibu típusú gép a Nantes-ból való felszállás előtt (Fotók: AFP)
Közzétette ideiglenes jelentését Emiliano Sala repülőgép-tragédiájával kapcsolatban a légi baleseteket vizsgáló brit hatóság (AAIB). Kiderült, hogy a lezuhant gépet három részre szakadva találták meg, a pilótának – akit azóta sem találtak meg – pedig minden bizonnyal nem volt érvényes engedélye.

 

A jelentésből kiderül, hogy a Nantes-ból Cardiffba tartó Piper Malibu típusú kisrepülőt a tengerfenéken találták meg, harminc méterre az utolsó radarjeltől. Amikor a gép eltűnt a radarról, mintegy 500 méteres magasságban tartózkodott, és az AAIB a rádióbeszélgetések alapján arra a következtetésre jutott, hogy az Emiliano Salát szállító gép húsz másodperc alatt több száz métert zuhant, mielőtt a vízbe csapódott. A gép átlagos sebessége 175 csomó volt.

A hatóságok egyelőre nem állapították meg, miért zuhant le a gép, de a jelentésben szerepel, hogy a pilóta (David Ibbotson) négy perccel előtte engedélyt kért és kapott a süllyedésre a rossz látási viszonyok miatt. A radarjelek alapján a gép hirtelen emelkedett és süllyedt, néhány perc leforgása alatt több száz métert tett meg függőlegesen(három perc alatt süllyedt 1500 méterről 500 méter alá, majd egy perccel később már közel 800 méteren volt újra). Az utolsó rádiós bejelentkezés előtt a pilóta egy bal, majd jobb kanyart is vett, amire rövid magyarázatot is adott: „csak egy nagy foltot akartam kikerülni”.

Az AAIB jelentésében megerősíti, hogy folytatja a baleset körülményeinek felderítését, beleértve a radarjelek kivizsgálását és az időjárási viszonyokat, valamint a repüléshez szükséges engedélyeket. A kereskedelmi utasszállításra szigorúbb szabályok vonatkoznak, és elképzelhető, hogy sem a gép, sem a pilóta nem rendelkezett a megfelelő papírokkal.

A január 21-én lezuhant gép maradványait február 3-án találták meg, Sala holttestét három nappal később azonosították. Az AAIB jelentéséből kiderült az is, hogy a géptörzs maradványait három darabban találták meg, a szárnyak és a függőleges vezérsík (a repülőgép stabilitásáért felelős farokrész) nélkül.

A gép műszaki adatait is nyilvánosságra hozták: 1984-ben gyártották, több mint 6600 órát töltött a levegőben, a motor a legutóbbi karbantartás óta csaknem 1200 órát. Az üzemeltetési tanúsítványt 2015 szeptemberében adták ki, és 2021-ig volt érvényes.

AZ AAIB ÁLTAL KÖZÖLT FOTÓK A MARADVÁNYOKRÓL

 

 

 

Legfrissebb hírek

Gyász: elhunyt Bálint András, a Nemzeti Sport korábbi munkatársa

Egyéb egyéni
2025.05.08. 10:49

Világbajnok labdarúgót gyászolnak az argentinok

Minden más foci
2025.05.06. 07:33

Halálra késelték az Atalanta egyik szurkolóját

Olasz labdarúgás
2025.05.04. 17:41

Elbúcsúztatták Garami Józsefet, a futball tanárát

Minden más foci
2025.05.02. 14:57

Gyász: elhunyt Manolo, a spanyolok legendás szurkolója

Spanyol labdarúgás
2025.05.01. 13:51

Elhunyt Mohácsi Ferenc olimpiai bronzérmes kenus

Kajak-kenu
2025.04.30. 09:23

Gyász: május 2-án temetik Garami Józsefet

Labdarúgó NB I
2025.04.29. 15:53

Gyász: megtalálták a Csepel hajóbalesetben eltűnt erőnléti edzőjének holttestét

Labdarúgó NB II
2025.04.28. 21:47
Ezek is érdekelhetik