Nehéz hétvége vár Tassi Attilára Portugáliában, ahol nem elég, hogy ismeretlen pályán kell bizonyítania, a turaautós világkupa-sorozat belső, esélykiegyenlítő rendszere, a BoP miatt olyan plusz súlyt cipel majd Hondájában, amely komolyan visszaveti autója teljesítményét.
A 20 éves versenyző ennek ellenére bizakodó, mivel a legutóbbi, németországi hétvégén végre olyan teljesítményt tudott nyújtani, amit elvár magától.
„A nürburgringi hétvége pontosan úgy alakult, ahogyan arra szükségünk volt. A korábbi versenyekkel ellentétben nagyot léptünk előre, és megmutattuk, hogy ha az első tíz közé tudjuk kvalifikálni magunkat, akkor könnyen ott maradhatunk a versenyen is" – mondta az NSO-nak az ifjú magyar pilóta.
A súlykompenzációk és a BoP-rendszer miatt a Honda a második legnehezebb autó lesz a mezőnyben – az első helyen most is a Hyundai áll ezen a listán. Emellett rajtbüntetés is sújtja a fiatal magyart: a harmadik nürburgringi versenyen elfüstölt az autója, így pedig Portugáliára motort cseréltek a Hondában.
„Vila Real nehéz lesz, mert sosem versenyeztem itt korábban, a motorcsere ráadásul azt jelenti, hogy az első futamon csak a rajtrács végéről indulhatok – mondta. – Utcai pályán előzni egy sosem könnyű, emellett plusz ötven kilogrammot fogok cipelni kompenzációs súlyként. Megteszünk mindent, hogy a lehető legelőrébb végezzünk, mielőtt elmennénk a nyári szünetre."
A Vila Real-i hétvége programja pénteken 18 órakor kezdődik az első szabadedzéssel.
További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.