Ezek az abroncsok ugyanis nemcsak speciális bordázattal (legalább 4 mm profilmélység) rendelkeznek, hanem az anyaguk is különleges. Rendkívül alacsony hőmérséklet esetén is rugalmasak maradnak és egyértelműen jobb tapadási tulajdonságokkal rendelkeznek, mint nyári társaik. Az abroncsok akkor is elöregszenek, ha nem használjuk őket, mivel a gumi megkeményedik, a tapadása pedig látványosan csökken. Bizonyos kor után mindenképpen cseréljük le őket! A helyes guminyomás különösen fontos. Tévedés, hogy a téli abroncsok nyomása a nyáriénál alacsonyabbnak kell lennie. A túl alacsony nyomás ugyanis befolyásolja a profil öntisztulóképességét. Legelőnyösebb, ha a nyomás a téli gumikban 0,2-0,3 barral magasabb, mint a nyári abroncsokban. A téli gumit már jóval a szezon előtt vásároljuk meg, mielőtt áruk jelentősen megugrik. A téli abroncsokra a következő sebességkorlátozások vonatkoznak: Q betűjelzés: legfeljebb 160 km/h T betűjelzés: legfeljebb 190 km/h H betűjelzés: legfeljebb 210 km/h A nagy sebességre kialakított, széles abroncsok gyakran nem megfelelőek. Németországban azokban a járművekben, amelyek képesek túllépni ezeket a sebességeket, a megfelelő matricát a vezető látóterében el kell helyezni (a matricát bármely abroncskereskedőnél be lehet szerezni). Tanácsos a téli abroncsokat külön keréktárcsákra felszereltetni, így csak a komplett kerekeket kell kicserélni, és megtakaríthatjuk az átszereléssel és a kiegyensúlyoztatással járó költségeket. Az abroncsok egyenetlen kopásának kiegyenlítésére a kerekek helyét évről évre tengelyenként cseréljük, de ügyeljünk az abroncsok szélén jelzett futásirányra (egyes abroncsokat a futásiránnyal szemben kell felszerelni). Takarékos, de nem mindenkinek jó megoldás a felújított abroncs. Elsősorban a városi közlekedésben és könnyű terepen választhatjuk ezt az olcsó és környezetkímélő megoldást. Vidéki terepen, hegyi utakon, különösen a gyakorlatlan sofőrnek mindenképpen az új abroncs ajánlott. További téli autós tippek:
www.sielok.hu/utitippek.htmwww.sielok.hu/utitippek.htm