A Vogue Brasil extrém módját választotta a „kampánynak”, és egyébként teljesen egészséges modelleket (Cleo Pirest és Paulo Vilhenát – akik nem mellesleg a Brazil Olimpiai Bizottság nagykövetei) kért fel a fotózásra, majd a modelleket utólag Photoshoppal „kissé” átdolgozta, és paralimpikonokat faragott belőlük. Cleo Pirest és Paulo Vilhenát – akik nem mellesleg a Brazil Olimpiai Bizottság nagykövetei) kért fel a fotózásra, majd a modelleket utólag Photoshoppal „kissé” átdolgozta, és paralimpikonokat faragott belőlük.
A lap célja ezzel a fogyatékkal élők olimpiája mellett a brazil paralimpiai sportolók előtérbe helyezése lett volna.
A sorozat a közösségi oldalakon nagy port kavart, ugyanis rengeteg ember sértőnek találta, hogy a magazin miért egészséges embereket kért fel a fotózásra, miért nem paralimpikonokat, olyanokat, akikkel a helyzet valódiságát jobban át tudják adni.
A botrány után a Vogue Brazil szóvivője azt nyilatkozta, a kampányt – amely részben azért is indult el, mert a riói paralimpiára egyelőre rendkívül kevés jegyet adtak el – nem a lap indította, hanem egy Agéncia África nevű PR-ügynökség.