A 200 méteres pillangóúszás döntőjében bronzérmet szerző Kenderesi Tamás finálé utáni nyilatkozata villámgyorsan klasszikussá vált, a fiatal úszó akkor azt mondta: „elfáradtam, rám férne egy-két sajtburesz”.
Magyarországon két cég is lecsapott a lehetőségre, a Zing Burger a sajtburesz jelszóval akciót kínált vendégeinek, emellett Magyarország legújabb úszókedvencét is meghívta végtelen számú hamburgerre, míg a Burger King a Brazíliában versenyző összes magyar sportolót vendégül hívta éttermeikben országszerte.
A két megjelenés azonban jogilag aggályos volt, a NOB irányelve ugyanis kimondja, az olimpiát megelőző kilencedik naptól a játékokat követő harmadik napig csak az olimpia főszponzorai használhatják fel kampányaikban a sportolók nevét – még a sportoló egyéb szponzorai is csak jelentős körültekintéssel, de leginkább sehogy.
„Mindkét megjelenés minden szempontból sérti az irányelveket, sőt ennél súlyosabb, személyiségi jogokat sértő esetről van szó, mert a sportoló image-ét használja – mondta a Kreatívnak Siklós Erik, a Magyar Olimpiai Bizottság marketingigazgatója. – Eddig is voltak olyan megjelenések, amelyek jogtalanul használták az olimpia arculati elemeit, de ezeknél beértük azzal, hogy felszólítottuk őket, vegyék le a hirdetést. Ez a két eset azonban olyan szint, ami túlmegy azon a határon, hogy ne legyen belőle bírósági ügy.”
A Burger King és a Zing Burger is eltávolította azóta a bejegyzését, ám a kreatív.hu lementette mindkét posztot: