Korda Erik nyerni akar (ez az egyetlen esélye arra, hogy megszerezze a bajnoki címet), és az ezért folyó küzdelemben minden másodperc számít. Így bár nem akart kockáztatni (azért egy drótkerítés kőoszlopát így is kiütötte...), megnyerte a tereprali országos bajnokság idényzárójának első, bemelegítő szakaszát.
„Nem kockáztattunk, normális, erős tempót diktáltunk. Nyerni akarunk, és minden másodperc számít, ezért is nem taktikáztunk, hanem a saját ritmusunkban autóztunk. Kiütöttük egy kerítés kőoszlopát, de szerencsére karcolásokkal megúsztuk" – mondta Korda Erik.
Mögötte a bajnoki éllovas, Szalay Balázs száguldott a célba, aki egy kicsit szándékosan is játszott arra, hogy ne rajtoljon elsőként szombaton, mert akkor nem neki kell „takarítani" az utat, ami ebben a sárban hátrányt jelenthetne.
„Óvatosan mentem, de élveztem az autózást. A rajt után nem sokkal egy gyors balkanyar után elvileg háromszáz méter egyenes jött volna, de száz múlva már elfordult az út, úgyhogy alig győztünk kibotorkálni a fák körül. Ettől eltekintve nem volt kalandunk, sőt, kifejezetten az volt a taktikánk, hogy ne kelljen elsőként rajtolnunk szombaton" – mondta az Opel-pilóta.
Mindkét sofőr az első bajnoki címére hajt, de Szalay valamivel jobb helyzetből, s nemcsak azért mert pontelőnye révén elég a harmadik helyen célba érnie a végső sikerhez, hanem azért is, mert a csapata másik két tagja, Rónai Péter és az eddig kamionnal vitézkedő Darázsi Zsolt hátvédként mögötte jön (mindketten remek tempót diktáltak pénteken a harmadik-negyedik helyért), így jó kis „hátvédet" tudhat magáénak.
Rónai „jó kis terepralis szakasz"-nak értékelte a bemelegítést, amelyben volt emelkedő, dobbantó, a fő meghatározója azonban a sár volt. „Belülről nem tűnt nagyon gyorsnak a tempónk, úgyhogy nem számítottam a harmadik helyre, amelyet egyébként butaság lenne túlértékelni. Szerintem jó kiindulási pontnak kell tekinteni, semmi többnek" – mondta Rónai.
Ami Darázsi Zsoltot illeti, ő eddig versenykamionnal száguldott, most azonban Tóth Dénes navigálásával egy Antarát vezet, majdnem pont ugyanolyat, mint Szalay. Negyedik helye nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy a Dakaron ő a legeredményesebb kamionos (a 16. helyével), s övé a legjobb szakaszeredmény is (4.).
„Néha túl sok volt előttünk a nagy fa, úgyhogy igyekeztünk óvatosan menni, minden tócsát és gödröt kikerültünk, nehogy megüssük az autót, úgyhogy az ablaktörlőt be se kapcsoltuk, csak a célban, hogy tisztára mossuk a szélvédőt, mielőtt begurultunk a falvakba" – mondta Darázsi, akinek tehát remekül sikerült az első autós napja.
Abszolút sorrend az 1. nap után: 1. Korda Erik, Tóth György (Gar Zone R.O.P., Nissan Pick-up) 8:01, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 41 másodperc hátrány, 3. Rónai, Galambos (Knitli Ritter Motorsport, Opel Antara) 46 mp h. |