Nem autókázni jött – versenyezni! Bútor Róbert az elmúlt néhány évben bizonyította, kétkerékhajtású autóval nincs nála gyorsabb az országban, s tegyük hozzá gyorsan, nemcsak itthon, hiszen a külföldi versenyeken is tartottak tőle, s tisztelték az ellenfelek. Ő a hét végi Mecsek-rali mezőnyében a „sötét ló".
Az idén itthon megnyerte az összes versenyt az A-csoportban (fölényét mutatja, hogy öt futam után bajnokká koronázták), s az idényzáró Pécs környéki viadalon pedig új feladatot talált magának: egy Peugeot 207 S2000-essel áll rajthoz a viadalon.
Nevezhetjük ezt az első lépésnek a jövőbe (nem titkolja, ha minden jól megy, a következő szezonban az abszolút elsőségért szeretne küzdeni), de biztos lehet benne mindenki, aki ismeri Bútort, hogy ezek nem tapogatózó, óvatos lépések lesznek.
„Végre élesben is kipróbálhatok egy igazán ütőképes autót. Bár nincs viszonyítási alapom, de úgy érzem a Peugeot alkalmas a győzelemre, mi pedig megpróbálunk a lehető leggyorsabbak lenni vele. Még sohasem küzdöttünk eséllyel az abszolút győzelemért, most ezt szeretném" – mondta Bútor, akinek a szereplését az egyik legnagyobb érdeklődés kíséri a hétvégi viadalon, amely pénteken délután a hagyományos prológgal vette kezdetét.
A bemelegítésen a rendkívül látványosan közlekedő Kakuszi Zsolt, Kakuszi Csaba testvérpár volt a leggyorsabb az S2000-es Forddal, ami megteremtette számukra az alaphangulatot a folytatáshoz.
Érdekesség, hogy a testvérpár eddig nem túl sokszor indult a Mecsek-ralin, mert vagy nem volt szüksége a pontokra és inkább bérbe adták az autót, vagy már bajnokok voltak az utolsó futam előtt ezért inkább a külföldi szereplést választották. Talán ha háromszor álltak rajthoz a Pécs környéki viadalon, tehát nem számítanak rutinosnak.
„Már jó néhány versenykilométer van mögöttünk, de még mindig úgy érzem, van mit tanulnunk az autóról. Ettől függetlenül teljes gőzzel megyünk majd a viadalon" – mondta Kakuszi Zsolt, aki a prológon már bizonyította is, hogy nem beszélt a levegőbe.
Érdekesség, hogy mögötte hosszú, tömött sorokban jöttek a többiek, Szíjj Zsolt, Botka Dávid és Kazár Miklós tizedmásodpercre azonos idővel autózott a körgyorsaságin.
Az igazi küzdelem azonban csak szombaton kezdődik – s ezt mindannyian jól tudják...
Prológ. Abszolút sorrend: 1. Kakuszi Zsolt, Kakuszi Csaba (Maxx Rally Team, Ford Fiesta S2000) 1:06.0, 2. Szíjj, Nyírfás (Speedy Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo9) és Botka, Szenner (Dunlop Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo9) és Kazár, Szőke (FullGas Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo9) 3.3-3.3 másodperc hátrány |