A Nyirád Racing Centerbe tavaly után második alkalommal látogat el a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA), a ralikrossz-világbajnokság, illetve az Európa-bajnokság mezőnye. A két Eb-kategóriában összesen tizenegy magyar versenyző nevezett. Az ERX1-ben a hét hazai induló közül egyelőre Trepák Andor áll a legjobban, aki első előfutamát megnyerte, és bár a másodikban elrontotta a rajtot, jó tempóval és taktikával a második helyen ért célba a Renault Mégane-nal, így az összetettben a lengyel Damian Litwinowicz mögött második.
„Ez szenzációs eredmény, nagyon hálás vagyok a csapatomnak, hogy egy ilyen jó és szuperül üzemelő autót biztosítottak. A pálya remek, a hangulat pompás, úgyhogy nyomjuk tovább. Az első előfutamban kiváló rajtpozíciót kaptam, ami előnyömre vált, kitűnően kaptam el a rajtot, utána pedig be tudtam osztani az előnyömet. A második előfutamban a startot követően az első métereken hátrányba kerültem, megpróbáltam csökkenteni egy késői féktávval, kicsit sok lett, de tanulok a hibából. A lényeg, hogy egy jó jokerkörrel mentettem a menthetőt és a negyedik helyről visszaverekedtem magam a második pozícióba” – értékelte az első versenynapot Trepák Andor.
Trepákot Kárai Tamás követi az összetettben, aki az első előfutamában hibázott a jokerkörben, és harmadikként intették le. Az orosházi versenyző második előfutama jobban sikerült az Audival, de így is be kellett érnie a harmadik pozícióval.
„Az első előfutamban nem jó ívről kezdtem el a jokerkört, túlcsúsztam, amit aztán végigvittem a kijáratig, és kicsit sok volt, elcsúszott a hátulja, nem volt tapadás. A tempónk megvolt, minimális mértékben még állítottunk az autón, így jobb lett a második előfutamra. A továbbiakban a rajtot kell finomítanunk, mert mindenkinek nagyon jó a rajtja, úgyhogy a rajtpozíció nagyon sokat jelent majd” – mondta Kárai Tamás a nap végén. A magyarok közül Koncseg Zoltán az ötödik, Mózer Márk a hetedik, Horváth Ottó a kilencedik, Mózer Attila a tizedik, a műszaki gondokkal küzdő Kiss László pedig a tizenharmadik helyen áll két előfutam után.
Az Európa-bajnokság kisebb kategóriájában, az ERX3-ban Körmöczi Balázs remek tempót produkálva nyerte az első előfutamát a Volswagen Polo volánja mögött, a második versenyén belekeveredett ugyan a rajt utáni dulakodásba, de így is a bajnoki pontversenyben vezető portugál Joao Ribeiro mögött végzett, és az összetettben is ugyanez a sorrend.
„Most már kiváló a rajtunk, az első előfutamban eljöttem elsőnek, és onnan végig vezetve nyertem. A második előfutamban kijött az Audik lóerőtöbblete, ami nem tudjuk, honnan származik, de próbálunk javulni, hogy őket is megelőzzük. A második előfutam rajtját követően volt egy kis lökdösődés, aztán a célig tudtam tartani a második helyet Ribeiro mögött, tőle csak három tizeddel maradtam le. Ha vasárnap a maradék előfutamban nem keveredek bele nagyobb balesetbe, az elődöntőben az egyik első rajthelyre van esélyem” – fogalmazta meg várakozásait Körmöczi.
A kategória összetettjében a váltóproblémával bajlódó Kovács Samu hatodik, Végh Tamás tizenegyedik, a második előfutamát műszaki gond miatt kihagyó Kacor Levente pedig egyelőre utolsó.
A vb mezőnyéből ezúttal is kiemelkedett a hétszeres világbajnok Johan Kristoffersson. A höljesi versenyen elektromos autóra váltó címvédő egyik előfutamán sem talált legyőzőre a Volkswagen Polo RX1 EV-vel, mögötte a csapattárs Ole Christian Veiby következik az összetettben, a harmadik helyet pedig az ERX1 elmúlt évi bajnoka, Patrick O’Donovan foglalja el.
Vasárnap kilenc órakor további két előfutammal kezdődik a program, az elődöntőket délután két órától, a döntőket pedig háromtól rendezik.