Nem véletlenül várta Herczig Norbert az estét. Az idényzáró Mecsek-rali utolsó két gyorsasági szakaszát sötétben tartották meg, s ott a tavalyi bajnok Skoda-pilóta a maga javára fordította a versenyt. De legalábbis ő lehetett a legnyugodtabb az első nap végén – s ezzel beigazolódott a mondás: minden jó, ha jó a vége.
Mert a kezdet egészen ijesztő volt. Reggel eleredt az eső, úgyhogy ment a matek, ki milyen gumit tegyen fel. Ki jól döntött, ki rosszul: Herczig speciel rosszul. Gondolta is, hogy kinyírja az „időjós békát", de végül inkább a második körre koncentrált, és arra, hogy ledolgozza az első három szakaszon begyűjtött hátrányát.
„Nagyon szeretek sötétben autózni, ezúttal is kiélveztem minden pillanatát, ami szerencsére az eredményen is megmutatkozott. Jó a meccs, de még nem ért véget" – mondta Herczig, akit ketten is üldöznek elszántan.
Kakuszi Zsolt nyert szakaszt és a nap nagy részében vezetett, jó tempót diktál pedig saját bevallása szerint még mindig csak szokja a Fordot, amelyben minden egy kicsit gyorsabban történik, mint a korábbi autójukban.
„Jó tempót autózunk, hozzuk a formánkat, de még mindig szokjuk, hogy felgyorsultak körülöttünk az események" – mondta Kakuszi.
Ugyanezt észrevételezte Bútor Róbert is, aki először ül S2000-esben, de nagyon hamar (már a második szakaszon) megérezte a siker ízét – a szakaszgyőzelem megmutatta: van jövője itt, s hogy az ellenfelek elkezdhetnek aggódni a jövő év miatt.
„Bakonyán most először mentem életemben, s a végén azt mondtam magamnak: ülj le, négyes alá..." Kazár Miklós a 2. kör végén |
„Egy tökéletes szakaszunk sem volt, a Peugeot-ban még bőven van tartalék. Szoros az élmezőny, s bár túl vagyunk egy napon, olyan, mintha csak most kezdődött volna a verseny, nyílt a küzdelem" – mondta Bútor, aki azt is gyorsan megértette, ezzel az autóval, az élmezőnyben küzdve nem fér bele egyetlen olyan gyorsasági szakasz sem, amelyen az ember nem vállal rizikót.
Meg kell még említeni, hogy az első kör után egy hazai pilóta, ifjabb Ranga László vezetett a versenyben (életében először), felidézve a régi nagy mecseki hagyományokat. Az ezeken a pályákon feledhetetlen diadalokat arató édesapja egy felhő széléről talán rajta tartotta az ujját a fia versenyautóján – aki a sötétben egy kissé visszacsúszott az összetettben (a hetedik helyről várja a folytatást).
„Nem hiszem, hogy manapság a magyar raliban van olyan, hogy hazai pálya. Pethő Pisti éppen az imént mesélte, hogy nyolcvankilenctől minden évben versenyez Pécs környékén, s akkor én még csak hatéves voltam..." – mondta ifj. Ranga, aki éllovas pozícióját kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhette, s aki az esti szakaszok előtt bevallotta: még sohasem versenyzett sötétben, most fogja megtanulni.
Rangáék visszacsúszásával egyébként Hideg Krisztián, Hadik András, Kazár Miklós tömörült egységbe (de szó szerint, csak tizedek választják el őket) a negyedik helyért folyó csatában, amelybe egyébként még Rangának is lehet beleszólása.
A viadal vasárnap két gyorsasági szakasszal ér véget.
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: 1. Herczig Norbert, Baranyai László (Skoda Rallye Team Hungary, Skoda Fabia S2000) 1:08:11.0, 2. Kakuszi Zs., Kakuszi Cs. (Maxx Rallye Team, Ford Fiesta S2000) 5.4 másodperc hátrány, 3. Bútor, Holczer (Team Bútorrobi, Peugeot 207 S2000) 12.7 mp h. |