Turi Tamás négy szakaszt nyert, és vezet

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2010.03.27. 23:40
null
Turi Tamás maga sem gondolta, hogy ennyire gyors lesz (Fotó: Pataky Péter)
Címkék
Látványos és szoros csata volt, rengeteg néző előtt zajlott, ráadásul az első  nap után még semmi sem dőlt el. Az egri idénynyitó országos bajnoki futam eddig pontosan úgy alakult, ahogyan sokan remélték – izgalmasan. A korábbi abszolút ralibajnok Turi Tamás vezet a versenyben Aschenbrenner György és a hazai sorozatba három „külföldi év" után visszatérő ifjabb Tóth János előtt.

„Nagyon rám fért már…" – sóhajtott Turi Tamás az esti szervizparkban. Akkor túl volt már négy megnyert gyorsaságin, néhány kisebb kalandon (bár állítása szerint óvatosan ment, ezt senki sem hitte el neki…), és egy vaksötétben teljesített szakaszon, amelynek végén elégedetten böngészhette az eredménylistát: 17.3 másodperccel vezetett Aschenbrenner György előtt. (Azt rögtön az elején korrektül megemlítette, hogy „Asinak" nem volt pluszlámpasora a késő esti gyorsaságin, tehát nem láthatott sokat.)

Szóval Turi végre elégedett. Annyi technika probléma és sikertelen viadal után most végre tényleg úgy érzi, van esélye a végső sikerre. És az eredmények is ezt mutatják.

„Én magam sem gondoltam, hogy ennyire gyors leszek. Keveset mentem az autóval, és belülről egy kicsit lassúnak is tűnik, bár az eredmények szerencsére nem ezt mutatják" – mondta Turi, akinek rengetegen szurkolnak, mivel egri.

Egyébként is több tízezerre becsülték a nézők számát a pályák szélén – évek óta nem láttak ennyi embert az idénynyitón, ami egyrészt annak volt köszönhető, hogy előre meg lehetett jósolni a nagy küzdelmet, s talán annak is, hogy a drukkerek kíváncsiak voltak, vajon az N-csoportos, vagy a Super2000-es autók a gyorsabbak a magyar pályákon. Egyelőre az N-esek állnak jobban (ezt Turi és Aschenbrenner eredménye bizonyítja): nem csoda, hiszen a hosszú egyenesekben a végsebességük körülbelül 210 km/óra, míg az S2000-eseké 170 körüli, utóbbiak azonban a technikás részeken hódítanak. Szombaton azokból volt kevesebb.

Így azután a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János jelenleg a harmadik („Rá kell érezni a hazai pályákra, de biztató, hogy folyamatosan fejlődtünk. Hosszú volt a téli szünet, érzem is, hogy tavaly augusztus óta nem versenyeztem, úgyhogy nagyon élvezem, s a hazai közönség csak rátesz még egy lapáttal" – mondta a Peugeot-pilóta), az abszolút címvédő Herczig Norbert pedig a negyedik („Van még bennünk tartalék, de a mai napunkat meghatározta a második szakaszon kapott defekt… Ehhez jött még, hogy nagyon sokszor leszabályozott az autó, ami azt mutatja, hogy lobogósak a pályáink, vagyis sokszor megyünk végsebességen" – árulta el Herczig). Sokáig Turán Frigyes is harcban állt a harmadik helyért (tizedekre menő, nyílt sisakos csatát vívott ifjabb Tóthtal), ám az utolsó körben tönkrement a kuplungja, így az ötödik pozícióba csúszott vissza.

Visszatérve még egy kicsit Aschenbrennerre: ő abszolút esélyeshez méltón küzdött, tesztelte a gumikat, minden körben kipróbált valami újdonságot. Elárulta: meglepte Turi gyorsasága, de az nem, hogy jó és szoros a meccs, arra előzetesen is számított.

A viadal vasárnap 6 gyorsasági szakasszal ér véget.

START AUTÓ EGER-RALI, AZ OB 1. FUTAMA, EGER 
ABSZOLÚT SORREND 8 GYORSASÁGI SZAKASZ UTÁN
1.Turi Tamás, Percze Nándor (Mérföldkő SE, Mitsubishi Lancer Evo9) 41:24.2, 2. Aschenbrenner, Pikó (Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 17.3 másodperc hátrány, 3. ifj. Tóth J., Tagai R. (Peugeot Total Hungária Rally Team, Peugeot 207 S2000) 25.7 mp h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik