„Remek nap volt. Körülbelül a nap felétől kezdve rátaláltunk a megfelelő beállításra és a jó ritmusra, amit megpróbáltunk megtartani. Nem nagy az előnyünk, de nem hiszem, hogy bármi gondot okozna a szombati első rajthelyünk" – vélekedett Mikko Hirvonen, akivel talán nem ért egyet Loeb, mivel ő meg éppen arra panaszkodott, hogy pénteken reggel nem volt éppen kellemes a havas utakat „takarítani".
„Talán én vagyok egy kicsit lassú, talán ő gyorsabb, mint mi – mondta Loeb. – Szórakoztat a kettőnk közötti csata, s az eredmény sem rossz, még bármi megtörténhet..."
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Ahhoz képest, hogy a szakemberek előzetesen úgy tartották, hogy az északi pilóták tömeges jelenléte miatt még a postás is elveri majd a fél mezőnyt, egyelőre nem ez a képlet – a harmadik helyen ugyanis a spanyol Dani Sordo áll. Még úgy is megelőzi Jari-Matti Latvalát, hogy egyszer meg kellett állnia, kitakarítani a havat az autója elejéből.
Kár lenne tagadni, hogy a ralis sztároknál is nagyobb figyelem övezi az idén teljes szezont telejsítő Formula–1-es világbajnok, Kimi Räikkönen szereplését. Nos, ő nem lehetett túl boldog a nap végén, mert a hatodik gyorsasági szakaszon nekiment egy hófalnak, amire felakadt az autója, s 25 perc kellett, hogy leszedjék onnan. A finn jókora hátrányba került, igaz, addig is körülbelül egy–másfél másodpercet kapott kilométerenként (gyorsaságinként meg általában több mint fél percet) az éllovasoktól.
Ami a magyarokat illeti: ifjabb Érdi Tibor és Táborszki Attila a 36-38. helyen autózott a nap folyamán N-csoportos Mitsubishijével (érdekesség, bár a finn felakadása miatt nem mérvadó, hogy a magyarjaink Räikkönen előtt állnak az összetettben), s egyelőre úgy tűnik, biztosra megy. Ez volt az eredeti terv is, s az elhatározást csak megerősíthették a csütörtök késő esti szuperspeciálison történtek – ott ugyanis a második kanyarban túlcsúszott a magyar páros és pechére úgy beragadt a hóba, hogy három percet veszített. Az eredmények azonban azt mutatják, Érdiék egyre jobban kezdik megszokni, megszeretni (?) a csúszós gyorsaságikat.
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: |
1. Mikko Hirvonen, Jarmo Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 1:08:04.8 |
2. Loeb, Elena (francia, Citroen C4 WRC) 6.2 másodperc hátrány |
3. Sordo, Martí (spanyol, Citroen C4 WRC) 10.6 mp h. |
...36. ifj. Érdi Tibor, Táborszki Attila (magyar, Mitsubishi Lancer Evo9) 18.345 mp. h. |
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után: |
1. Mikko Hirvonen, Jarmo Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 1:08:04.8 |
2. Loeb, Elena (francia, Citroen C4 WRC) 6.2 másodperc hátrány |
3. Sordo, Martí (spanyol, Citroen C4 WRC) 10.6 mp h. |
...36. ifj. Érdi Tibor, Táborszki Attila (magyar, Mitsubishi Lancer Evo9) 18.345 mp. h. |