Egy pont. A Brit rali rajtja előtt ennyi volt a hátránya Mikko Hirvonennel szemben, a végén pedig ugyanennyi az előnye. A kettő között azonban hatalmas különbség van, hiszen utóbbi egy pont világbajnoki címet ért -–Sébastien Loeb hatodik vb-címét. Soha senki nem nyert még ennyit – igaz, már az öttel is ő volt az abszolút rekorder.
A francia ralizseni félperces vezetés birtokában várta a brit futam záró napját, amit parádés szombati teljesítményének és szakaszgyőzelmeinek köszönhetett. Ezt már csak be kell osztani – gondolhatták a taktikusok, s alighanem Loebnek is ez volt a terve, rajta kívül álló okokból azonban másként alakult. Hirvonen a hétvége folyamán sokadszor volt peches: az utolsó szakaszon felcsapódott a Fordja motorházteteje, s miután semmit sem látott, meg kellett állnia, hogy megoldja a problémát, amivel már tényleg ledolgozhatatlan hátrányba került.
„Ez az egyik legkedvesebb világbajnoki címem, mert hatalmas csatában sikerült megszereznem, olyanban, amely majdnem az idényzáró rali legvégéig tartott. Hihetetlen! A szezon során voltunk fent és voltunk lent, az elején mindent megnyertünk, a közepén majdnem mindent elveszítettünk, de végül csak sikerült nyerni. Elképesztő érzés!" – mondta Loeb, majd a legnagyobb elismerés hangján szólt Hirvonenről, ami az ilyen ünnepi pillanatokban nem igazán megszokott, s ebből is látszik, a francia mennyire becsüli a finnt, aki természetesen nagyon csalódott volt amiatt, hogy hagyta kicsúszni a kezéből a vb-címet, amihez pedig már oly közel került.
„A motorháztető csak az utolsó csepp volt a pohárban, a ralit szombaton veszítettük el, amikor két szakaszon nem találtuk a sebességet. Most újra bele kell vetnem magam a munkába, és jövőre tovább gyorsulni. Az eddigi legjobb szezonunk volt ez, nagyon közel jártunk Sébastienhez, ami jó érzés, ugyanakkor a végkifejlet miatt hatalmas csalódás" – mondta Hirvonen, akit a brit viadalon még majdnem Dani Sordo is legyőzött. Loeb spanyol csapattársa 0.9 másodpercre megközelítette a finnt, aki aztán az utolsó szakaszon egy tizeddel megverte őt. Így szerezte meg a második helyet, s így alakult ki a végén az egypontos különbség az összetettben.
Hirvonen volt az első, aki a gyorsasági szakasz céljában gratulált Loebnek.
Ami az egyetlen magyar indulót, a Mayer Gábor, Tagai Róbert párost illeti: az összetettben a 27., a kategóriában pedig a 10. helyen végzett. A puszta eredmény azonban nem tükrözi, mennyit küzdött a Subaru-kettős a hétvége folyamán: elég csak azt említeni, hogy az első két nap nagy részében kormányszervó nélkül autózott, s ezen az sem változtatott, hogy vasárnap már „csupán" a futóműbeállítással volt gond.
„A tenyerem és az alkarom lila, néhol fekete, mert azért szervó nélkül rendesen kellett küzdeni az autóval. A végére teljesen elkészültem az erőmmel, de legalább nem adtuk fel!" – mondta Mayer Gábor, aki az idényt 5 ponttal, az N-csoport 19. helyén zárta. Ő volt az egyetlen magyar, aki a teljes sorozatra benevezett.
1. | Sébastien Loeb (francia) | 3:16.25.4 óra |
2. | Mikko Hirvonen (finn) | + 1:06.1 perc |
3. | Dani Sordo (spanyol) | + 1:07.1 p. |
4. | Peter Solberg (norvég) | + 1:28.1 p. |
5. | Henning Solberg (norvég) | + 6:28.0 p. |
...27. | Mayer Gábor, Tagai Róbert | + 44:17.2 p. |
1. | Sébastien Loeb (francia) | 93 pont |
2. | Mikko Hirvonen (finn) | 92 |
3. | Dani Sordo (spanyol) | 64 |
4. | Jari-Matti Latvala (finn) | 41 |
5. | Peter Solberg (norvég) | 35 |