Herczig Norbert az első duplázó az idei bajnokságban

Vágólapra másolva!
2009.05.17. 23:36
Címkék
Akárhogy is vesszük, a mostani magyar ralimezőnyben legalább négy-öt olyan pilóta van, aki nemcsak futamgyőzelmekre lehet képes, hanem akár a bajnoki cím megszerzésére is. És hiába vagyunk túl három versenyen, továbbra sem merne senki sem nagy tétben fogadni a végső győztes kilétére. Egyrészt azért, mert a raliban bármi megtörténhet (ugye, a siker nemcsak a pilótán, a technika ördögén is múlik), másrészt mert a bajnokságnak több mint a fele hátravan.
Herczig Norbert (jobbra) duplázott
Fotó: Kacsándi Norbert
Herczig Norbert (jobbra) duplázott
Herczig Norbert (jobbra) duplázott
Fotó: Kacsándi Norbert
Herczig Norbert (jobbra) duplázott

Mégis, jelzés értékű, hogy a Herczig Norbert, Baranyai László kettős az első, amely duplázni tudott az idény során, méghozzá elég korán, már a harmadik futamon, a Hell Salgó-Gemer-ralin.

S hogy minek köszönhető mindez?

 
 
Többek között annak, hogy Herczig nem hibázott, hogy végig nyugodtan, higgadtan versenyzett, s hogy már szombaton olyan előnyt kovácsolt (43 másodperc), amelynek birtokában a záró napon akár már vissza is foghatta volna magát. Más kérdés, hogy nem tette, hogy még a biztos vezetés tudatában is nyert gyorsasági szakaszokat – talán azért, mert ezekkel a vérbeli raliautókkal kockázatosabb „lassan” menni, mint gyorsan.

„Nehéz verseny volt, amihez csak gratulálhatunk a rendezőknek – mondta a célban Herczig. – A csapatunknak pedig köszönet jár, hiszen ismét tökéletes autót készítettek fel számunkra, ez volt a sikerünk egyik titka. A másik pedig, hogy tartani tudtuk magunkat az előre kidolgozott taktikához. Ez eredményezte azt, hogy növeltük az előnyünket az összetett pontversenyben.”

No igen, Herczig már nyolc ponttal vezet a bajnoki címvédő Spitzmüller Csaba előtt, aki ezúttal a második helyen végzett – s nem minden kaland nélkül. Kezdődött azzal, hogy szombaton este turbót kellett cserélni a Mitsubishiben, mert volt vele valami gond, aztán folytatódott azzal, hogy két szakaszon nem volt fék, ráadásul még a motorháztető is felnyílt a navigátor oldalán, úgyhogy Bahor Bea előtt szemmagasságban lebegett. Mindezek tudatában elmondható, „Spiciék” értékes második helyet szereztek.

„Az utolsó szakaszon megkérdeztem Beát, időre menjünk, vagy kilinccsel előre. Az utóbbit választotta, úgyhogy autóztunk egy kicsit a nézőknek, a helyezésünket ez már úgysem befolyásolta, és így legalább látványos volt a száguldás” - mondta Spitzmüller, aki öt év után egy verseny erejéig ült össze ismét korábbi navigátorával, Bahor Beával. Mindketten azt mondták, remek volt közöttük az összhang, igazi csapatmunkát végeztek.

A dobogó harmadik fokára Turi Tamás állhatott fel, aki két-három héttel ezelőtt még azt sem tudta, hogy egyáltalán versenyezni fog, ahhoz képest egy év kihagyás után elég hamar felvette a ritmust. Igaz, amiben reménykedett, hogy esélye lesz a győzelemre, egyelőre nem jött össze. Egyrészt most először vezetett Subaru WRC-t és a beállításokat még nem sikerült tökéletesen megtalálni (az biztató volt, hogy folyamatosan gyorsult), másrészt pedig a januárban snowboard-balesetben megsérült válla még mindig nem tökéletes.

„Az összekötő szakaszokon iszonyúan fájt, de a gyorsaságikon semmit sem éreztem, nyilván a megemelkedett adrenalinszint miatt – mondta Turi. – Jó volt újra versenyautóban ülni, s Veszprémben biztosan még gyorsabbak leszünk.”

A nap felzárkózása Turán Frigyes nevéhez fűződik, aki az első nap első szakaszán több mint kétperces hátrányba került, amikor becsúszott egy tíz méter mély árokba. Folyamatosan farigcsálta a hátrányát – többnyire második időket autózott, sőt vasárnap szakaszokat is nyert –, s a negyedik helyig jutott. De biztos másodikat veszített, s ezt ő is tudja, azt mondja, tanult a hibából.

Az abszolút sorrendben az A8-as kategória győztese, Hideg Krisztián megelőzött két WRC-t – a Mitsubishi-pilóta mindig elképesztő kalandokról számol be, most viszont csak annyit mondott: jól érezte magát az autóban, jó időket autózott, s az eredmény is a tervei szerint alakult. Ennél többet aligha kívánhat bárki is – ráadásul Hidegnek ez már a harmadik győzelme volt, vagyis továbbra is száz százalékos.

A már említett két WRC-vel kapcsolatban el kell mondani, mindkettő legénysége fair-play díjat érdemel, ők voltak ugyanis azok, akik megálltak szombaton Aschenbrenner György baleseténél (hatalmas esés volt, de szerencsére senki sem sérült meg), és segédkeztek, amíg és amit kellett. Borsi Gergely abszolút hatodikként végzett, úgy, hogy a végén mindössze 1.4 másodperc választotta el Hidegtől. Nagy csata volt, amelynek végkimenetele miatt Borsiban maradt egy kis hiányérzet, de összességében nagyon élvezte a száguldást. A magyar értékelésben ifj. Érdi Tibor követte őt, aki helyezésének köszönhetően továbbra is tartja összetettbeli harmadik pozícióját. A fiatal pilóta elmondta: ha nem követ el hibákat, lehetett volna jobb is az eredmény, de nem volt éppen szerencsés, hogy a prioritások miatt hetes rajtszámmal tizenötödikként kellett rajtolnia az első napon...

A következő versenyen, a július 3-5-én tartandó BF Goodrich Veszprém-ralin lesz lehetősége a javításra – immár murvás pályákon.

RALI

HELL SALGÓ GEMER-RALI, AZ OB 3. FUTAMA, SALGÓTARJÁN
Abszolút végeredmény: 1. Herczig Norbert, Baranyai László (Subaru Rally Team Hungary, Subaru Impreza WRC) 1:14:47.20, 2. Spitzmüller, Bahor (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer WRC) 58.90 másodperc hátrány, 3. Turi, Tóth I. (Holczer Racing, Subaru Impreza WRC) 1:48.30 p h.
Az ob állása (nem hivatalos): 1. Herczig Norbert, Baranyai László 57 pont, 2. Spitzmüller, Kazár/Bahor 49, 3. ifj. Érdi, Csökő (Érdi Rally Team, Subaru Impreza WRC/Skoda Octavia WRC) 34
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik