Fotó: Meggyesi Bálint (archív)
Herczigék valósággal szárnyaltak szombaton
Fotó: Meggyesi Bálint (archív)
Herczigék valósággal szárnyaltak szombaton
A napnak kritikus pontja volt az első gyorsasági szakasz, amelyen az aszfalt helyenként vizes, nyálkás volt, olykor az is nehézségekbe ütközött, hogy a pilóták az úton tartsák a versenygépeket. Volt, akinek nem is sikerült.
A verseny egyik nagy esélyesének számító Turán Frigyes például háttal csúszott bele egy tíz méter mély, igen meredek árokba, s talán sohasem kászálódik ki onnan, ha az autóját tologató nézők nem veszik észre, hogy ha tolat még egy kicsit lefelé, ott van egy út, amely utóbb becsatlakozik a gyorsasági szakaszba. Így tudta folytatni a versenyt, így tudta megkezdeni két és fél perces hátrányból a felzárkózást (az abszolút hatodik helyig jutott estére).
KATEGÓRIÁK, KÜLÖNCSATÁK |
A8. Az abszolút ötödik helyen tanyázik Hideg Krisztián, aki fölényesen vezeti a kategóriája küzdelmeit, s magabiztosan száguld idei harmadik sikere felé. Az első kör után kénytelenek voltak turbót cserélni, bár túlzás lenne azt állítani, hogy a tartalékkal többre mentek… |
|
S1600. Ollé Sándor és Pálinkás Zsolt között egész nap ment a nagy adok-kapok, nüansznyi volt közöttük a különbség a szakaszokon, mígnem az egyiken kilenc másodperccel „meglógott” Ollé, akinek egész nap fülig ért a szája. |
„Kemény keverékű gumit választottunk, s bár megbeszéltük, hogy az első szakaszon óvatosnak kell lennünk, elkapott a hév – mondta Turán. – A részeredményekből úgy tűnik, biztos második helyet buktunk el, mert Norbi ezen a napon verhetetlen.”
No igen, Herczig tényleg eszelős tempót diktált, s bár ő belülről egyáltalán nem így érezte – a 43.1 másodperces előny sokat mondó. „Egyetlen kalandunk volt csak a nap folyamán, de az is jól végződött: az egyik szakaszon nekicsúsztunk a partoldalnak, de az épp a jó irányba fordított vissza minket az útra – mesélte Herczig. – Bízom benne, hogy be tudjuk osztani az előnyünket, bár egy ilyen csatában, ilyen kemény ellenfelekkel szemben sohasem lehet teljesen nyugodt az ember.”
Hercziget a magyar bajnoki címvédő Spitzmüller Csaba követi a versenyben, aki öt év után újra korábbi navigátorával, Bahor Beával száguld. Mindketten azt mondják, mintha tegnap lett volna, hogy legutóbb együtt raliztak, nem okozott fennakadást a kihagyás.
Kalandok viszont voltak bőven. Először is az első összekötő szakaszra adott idő kevésnek bizonyult: nem tudták beállítani a megfelelő guminyomást, úgyhogy csúszkáltak végig a gyorsaságin. Aztán a második szakaszon 150 km/órás sebességnél az egyik bukkanó után nem úgy volt kirakva a lassító, mint ahogyan azt az itinerben jelezték, úgyhogy repültek a gumik mindenfelé…
„Rumlis volt az első kör, azután mielőtt kezdődött a második, úgy döntöttünk, kockáztatunk. Gyűltek az esőfelhők, énekeltek a békák, minden arra utalt, hogy esni fog, úgyhogy vizes gumit tettünk fel. Persze verőfényes napsütés kísérte a délutánunkat, úgyhogy ezzel is buktunk” – mondta Spici, akinek ennyi kalandja máskor három verseny alatt sem szokott lenni. Mindenesetre a második helyről várja a Salgótarján környéki záró napot, az előnye a nagy visszatérő Turi Tamással szemben 24.2 másodperc.
Turi azzal a Subaruval tért vissza majd egy év kihagyás után, amelyben a korábbi futamokon ifj. Érdi Tibort láthattuk, vagyis kimondva-kimondatlanul mindenki azt várta tőle, hogy a győzelemért küzdjön.
Rajta nem is múlt, de egyrészt nem olyan könnyű megtalálni az összhangot egy ilyen autóval (az egyik rajtnál lefulladt, és emiatt tíz másodpercet vesztett a páros), másrészt Turi még nincs túl a vállsérülésén sem, ami miatt az első két versenyt ki kellett hagynia.
Estére már mintha késekkel szurkálták volna a vállát, de persze, az eszébe sem jutott, hogy ne folytassa a küzdelmet. A WRC-sek közül Borsi Gergő és ifjabb Érdi Tibor egyelőre eléggé hátul van, mindketten azért, mert megálltak a hatalmasat eső Aschenbrenner György mellett, akinek a navigátora SOS-táblát mutatott, s ilyenkor az utánuk jövőknek kötelességük megállni.
Igen ám, csakhogy a szakaszt attól kezdve utcai tempóban teljesítette a mezőny, s miközben a mezőny eleje a saját idejét „kapta”, a többieknek megállapított idővel kellett beérniük, ami az ő esetükben rosszabb volt, mint a sajátjuk lett volna, így némi hátrányba kerültek.
Ami az N-csoportban az elmúlt két versenyt megnyerő Aschenbrenner Györgyöt illeti, ő sajnos hatalmasat esett, a többi pilóta elmondása szerint az autójában az anyagi kár jelentős. A hírek szerint sem neki, sem navigátorának, Pikó Zsuzsának, nincs súlyosabb sérülése, de az öv az egész testüket megzúzta, és a pilóta alighanem enyhe agyrázkódást is kapott.
Számukra tehát sajnos befejeződött a verseny, amelynek valójában vasárnap délután lesz vége – addig azonban még hátravan hat gyorsasági szakasz.
HELL SALGÓ-GEMER-RALI, AZ OB 3. FUTAMA
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után 1. | Herczig Norbert, Baranyai László (Subaru Rally Team Hungary, Subaru Impreza WRC) | 45:03.4 |
2. | Spitzmüller, Bahor (Hell Racing Team, Mitsubishi Lancer WRC) | 43.1 másodperc hátrány |
3. | Turi, Tóth I. (Turi Rally Team, Subaru Impreza WRC) | 1:07.3 perc h. |