Fotó: Reuters
Sébastien Loeb megállíthatatlan a 2009-es esztendőben
Fotó: Reuters
Sébastien Loeb megállíthatatlan a 2009-es esztendőben
A világbajnoki címvédő Loeb már az első napon megalapozta sikerét: akkor aszfalton száguldott a mezőny, utána váltottak murvára. Szóval a francia több mint egyperces előnyt gyűjtött, és ennek majdnem a felét meg is tudta őrizni a leintésig.
„Hihetetlen! Emlékszem, amikor megdöntöttem Sainz és McRae rekordját, már az is fantasztikus volt, de ez most még érdekesebb – mondta Loeb. – Az ötvenes jó szám, boldog vagyok, hogy sikerült elérnem a félszázadik futamgyőzelmemet. És még nincs vége…”
Frusztráló vereség volt ez a Fordnak, amelynek pilótái abban bíztak, hogy ha már az első két verseny elment, legalább a murvás (pontosabban félig murvás, félig aszfaltos) viadal az övék lesz. Hát nem.
Hirvonen pénteken nem tudta megfejteni, miként kell murvagumival aszfalton száguldani, Jari-Matti Latvala ezzel szemben szombaton időzött el hosszasan (20 percig) egy partoldalon, úgyhogy ő is kiszállt az első helyért folyó küzdelemből.
„Már pénteken vesztettünk – mondta Hirvonen, akinek így már nyolc pont a hátránya az éllovas Loebbel szemben az összetettben. – Ha száraz lett volna az út, talán másként alakul, mert murván egyértelműen gyorsabbak vagyunk, mint a Citroën. Ez reményt ad a következő, Portugál ralira…”
Ami Petter Solberget illeti, ő egyre gyorsabb a Xsara WRC-vel. A kezdeti hatodik helyről folyamatosan zárkózott fel és a legutolsó szakaszon Dani Sordót megelőzve a dobogóra is felkapaszkodott. (Az igazsághoz tartozik, hogy a spanyol nem is nagyon sietett, mert neki fontosabbak voltak a gyártó-pontok, amelyekeket Solberg – privát lévén – semmiképp sem vehetett el tőle.)
„Az is nagy élmény volt, amikor a norvég versenyen szakaszt nyertem, de ez most egyszerűen hihetetlen. Boldog vagyok” – ujjongott Solberg.
Az egyedüli magyarként induló Mayer Gábor, Tagai Róbert kettős (Subaru Impreza WRC) a 21. helyen végzett, az N-csoportban viszont a nyolcadik lett, s ez azt jelenti, hogy egy vb-pontot szerzett.
„Az autót sem ismertük, és a pályák sem olyanok, amilyeneket megszoktunk: talán még több kanyar volt, mint San Remóban, ami nagy szó, úgyhogy nem siettünk különösebben – mondta Tagai Róbert. – Az első nap különösen nehéz volt: aki kitalálta, hogy murvagumival aszfalton menjünk, azt agyon kellene ütni. Az autó nem tapadt, úgy csúszkált, mintha korcsolyáztunk volna. Aztán a murvás pályákon már minden sokkal jobb volt, de mi ott is igyekeztünk beosztani a Subarut, ami jó taktikának bizonyult, mert miközben a többiek futóműve széthullott, a miénk egyben maradt.”
A végén még szerencséjük is volt a mieinknek: a kettővel előttük álló Aurav Singh Gill az utolsó gyorsasági szakasz után félreállt, és nem jutott el a célig, ami azt jelentette, hogy Mayerék egy hellyel előrébb léptek és pontot szereztek.
A magyarok legközelebb az április 3–5-én tartandó Portugál ralin állnak rajthoz.
RALI-VB
CIPRUS-RALI, A VB 3. FUTAMA, LIMASSOL Abszolút végeredmény: 1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën C4 WRC) 4:50:34.7, 2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 27.2 mp h., 3. P. Solberg, Mills (norvég, Citroën C4 WRC) 1:49.4 p h., …21. Mayer Gábor, Tagai Róbert (magyar, Subaru Impreza) 51:51.7 p h. |
A VB ÁLLÁSA
Pilóták 1. Sébastien Loeb 30 pont, 2. Hirvonen 22, 3. Sordo (spanyol, Citroën C4 WRC) 17 |
Gyártók 1. Citroën 48, 2. Ford 32, 3. Stobart Ford 22 |