Mirkó István
Noha a Peugeot 307 WRC alkalmanként repülni is tud, ifj. Tóth János szerint most mégsem olyan nagy a barátság közte és a jármű között
Mirkó István
Noha a Peugeot 307 WRC alkalmanként repülni is tud, ifj. Tóth János szerint most mégsem olyan nagy a barátság közte és a jármű között
Noha a jelenlegi állás szerint ifj. Tóth János 90 ponttal áll az élen a magyar ralibajnokság összetett pontversenyében, és az előnye 28 pont a 62 pontos Benik Balázs előtt, a 38. évében járó klasszis figyelmeztet: ez a kép csalóka.
„Ez most egy mínuszolás előtti sorrend, mert a hétből csak hat futam eredménye számít majd a végelszámolásnál – mutatott rá. – Ha most mínuszolnánk, akkor nekem 75 pontom van, Balázsnak (Benik) pedig 62, azaz ugyanaz a helyzet, ami a Veszprém-rali előtt volt. Gyakorlatilag semmi nem változott.”
A siófoki születésű pilóta ezzel együtt most is a legjobb esélyekkel várja az utolsó két viadalt, és abból a szempontból mindenképpen nagyon kedvező a helyzete, hogy ő már három, legnagyobb ellenfele, Benik Balázs viszont csak egy futamot nyert meg. Az elbizakodottság – mint lelkiállapot és hozzáállás – ennek ellenére igen-igen távol áll ifj. Tóth Jánostól.
„Abból indulhatunk ki, hogy egyet meg kell nyernünk a hátralévő két futamból, már csak azért is, mert az utóbbi két verseny nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna” – mondta némi meglepetésre azok után, hogy a Duna-ralit például ő nyerte meg.
„Ez igaz – folytatta ifj. Tóth –, a gond azonban az, hogy nem nagyon tudtunk gyorsasági szakaszokat nyerni. Az az igazság, hogy kicsit elbizonytalanodtam, ugyanis egyszerűen nem sikerült úgy vezetnem az autót, ahogyan szerettem volna. Versenyről-versenyre annyi váratlan dolog történik, annyi minden nem jön össze, hogy az már zavaró.”
Mirkó István
A képlet mindenesetre így is egyszerű: amennyiben ifj. Tóth megnyeri a Budapest-ralit (augusztus 11-13.) – ahogyan tette azt 2005-ben, 2003-ban, 2002-ben, 2001-ben, 1999-ben, 1998-ban és 1997-ben is –, akkor nem lehet elvenni tőle a bajnoki címet. (Ifj. Tóthot az utóbbi nyolc Budapest-ralin egyedül Turi Tamás tudta legyőzni – a 2000-es évben. 2004-ben nem indult a bajnokságban.).
„Annak örülök, hogy aszfaltos verseny lesz, most ugyanis a murván elég gyengén mentem – jegyezte meg. – Nem lesz egyszerű, az biztos, hiszen nemcsak Balázzsal kell majd megküzdenem, hanem Turi Tamással és Spitzmüller Csabával is. Tamás ebben az évben még nem nyert futamot, biztosan nagyon hajt majd, ’Spici’ pedig ott van Benik nyakán, mindössze három pont a hátránya.”
„Ha arra kíváncsi – tette hozzá kérdésünkre –, akkor megmondom őszintén: az az érzésem, hogy a bajnoki cím sorsa csak az utolsó futamon dől el, noha kétségtelen, hogy a Budapest-rali minden szempontból vízválasztó.”
EMLÉKEZTETŐ:
VESZPRÉM-RALI, A VÉGEREDMÉNY 9 GYORSASÁGI SZAKASZ UTÁN (nem hivatalos sorrend): 1. | Spitzmüller, Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | 1:24:42,5 óra |
2. | ifj. Tóth, Bahor | Peugeot 307 WRC | + 18,3 mp |
3. | Turi, Tóth I. | Skoda Fabia WRC | + 1:31,9 perc |
4. | Szabó G., Benics | Ford Focus WRC | + 2:10,5 |
5. | Tagai T., Tagai R. | Skoda Octavia WRC | + 2:38,6 |
6. | Turán, Rusnák | Mitsubishi Lancer EVO6 | + 3:32,0 |
A BAJNOKSÁG ÉLCSOPORTJA 5 FUTAM UTÁN: 1. | ifj. Tóth | 90 pont |
2. | Benik | 62 |
3. | Spitzmüller | 59 |
IFJ. TÓTH JÁNOS, BENIK BALÁZS ÉS SPITZMÜLLER CSABA IDEI EREDMÉNYEI: Helyezés | Név | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. |
1. | Ifj. Tóth János | 15 | 20 | 20 | 20 | 15 | ? | ? |
2. | Benik Balázs | 20 | 15 | 12 | 15 | 0 | ? | ? |
3. | Spitzmüller Csaba | 12 | 0 | 15 | 12 | 20 | ? | ? |