Loeb még nem érzi zsebben a bajnoki címet

HARANGI LÁSZLÓHARANGI LÁSZLÓ
Vágólapra másolva!
2006.05.03. 10:54
Címkék
Érthetően csalódottak viszont legnagyobb riválisai, jóval többet remélt az idénytől Marcus Grönholm és a subarus Petter Solberg is. Az olaszok legjobb eredményét érte el Gigi Galli, aki honfitársai közül 1998 óta először állhatott dobogón. Hat forduló telt el a 2006-os rali-világbajnokságból, ebből a legutóbbi viadalt Argentínában, az elmúlt hét végén rendezték. A futamon Sébastien Loeb diadalmaskodott. A francia sztárnak idén ez volt a negyedik győzelme, amelyeket ráadásul zsinórban egymás után szerzett.

Loeb több mint 20 ponttal vezeti a világbajnoki pontversenyt legfőbb riválisa, Marcus Grönholm előtt. Ennek ellenére a regnáló világbajnok úgy gondolja, koránt sem lefutott még a vb, izgalmakkal teli folytatás vár a WRC rajongóira a hátralévő 10 futamon.

„A bajnokság még hosszú, tíz verseny van hátra – értékelte az előtte álló feladatokat Sébastien Loeb. - Ebben az évben minden nagyon jól megy nekünk. Jó hír, hogy versenyképesek vagyunk Marcusékkal, hiszen tudjuk, hogy az új Focus nagyon jó a murvás terepen. A Szardínia-ralit tekintve bizakodó lehetek, ugyanis minden rendben van, nagyon érzem az autót. Ahogy eddig, úgy most is nagy csatát várok köztem, Marcus Grönholm, Petter Solberg és Gigi Galli között, akik már többször bizonyították, hogy idén is nagyszerűek ilyen körülmények között.”

Loeb pályafutása huszonnegyedik világbajnoki futamgyőzelmét szerezte. Ezzel utolérte a négy világbajnoki címet szerző Tommi Mäkkinent, egy győzelemre áll Colin McRaetől és két diadal választja el a minden idők legtöbb raliját megnyerő versenyzőtől, Carlos Sainztól.


Daniel Elena az elmúlt ralin új rekordot állított be. Huszonnégy győzelmével Luis Moyával holtversenyben jelenleg ők a legeredményesebb navigátorok. A monte-carlói Elena örömmel néz a további futamok elé, és várja legközelebbi, immáron rekordot jelentő győzelmét.

Noha Petter Solberg másodikként végzett az argentin viadalon, elmondása szerint ez csalódás számára; annak ellenére is, hogy idén csak bukdácsol.

„Győzni szerettem volna, de azt hiszem a második hely sem olyan rossz – ezek már Petter Solberg gondolatai az Argentin ralit követően. - Összességében nem panaszkodhatok, hiszen majdnem úgy sikerült, ahogyan terveztük. Jó esélyünk lett volna a győzelemre, ha nincsenek problémáink. Többször váltógondokkal küzdöttem, de úgy érzem, hogy az autó egyre jobb. Meglátásom szerint mostantól ismét a győzelemért küzdhetünk minden futamon, éppen ezért már nagyon várom a következő versenyt!”

Büszkék lehetnek az olaszok a fiatal Gigi Gallira, aki a hétvégén harmadikként végzett Argentínában. Ezzel az olasz raliversenyzők 1998-tól számított legjobb eredményét érte el – ugyanis ekkor állt utoljára talján pilóta dobogón.

„Úgy gondoltuk, hogy óvatosan autózunk, ugyanis nem volt a verseny előtt lehetőségünk tesztelni a 307 WRC-t – értékelt visszafogottan Gigi Galli. - Nem is gondoltam, hogy ilyen jó eredményt sikerül elérnem, éppen ezért én magam is meglepődtem. Hiba nélkül autóztunk, örülök a hétvégi eredményeknek.”


Noha Marcus Grönholm az első napon vezetett az összetettben, mechanikai hiba miatt csupán a tizedik helyet sikerült megszereznie. Ám a gyártók versenyében így is szerzett egy pontot, aminek hála a Ford elmondhatja, zsinórban hatvanhatodszor szerzett pontot. A finn pilóta csalódott a dél-amerikai eredmények miatt.

„A pénteki problémák miatt loholhattunk, hogy elérjünk valamit – nyilatkozta Marcus Grönholm már a versenyt követően. - A tizedik hely hozott a csapatnak egy pontot, de őszintén szólva, én nem erre vágytam. Mit mondhatnék mást ezek után: csalódott vagyok, hiszen többet reméltem. Vigasztaló azonban, hogy a későbbi szakaszokon jó tempóban tudtunk autózni és gyorsaságikat is nyertünk. A futballstadionban autózni hihetetlen érzés volt, csodálatos élményt adott egy olyan remek közönség előtt versenyezni.”


A világbajnoki pontversenyben Sébastien Loeb nagy előnnyel vezet Marcus Grönholm előtt, akinek a hátralévő tíz, murvás futamon nagyon bele kell majd erősítenie. A gyártók küzdelmében első a Kronos Citroën. A franciákat a Ford követi, akiktől kevéssel lemaradva harmadik a Subaru.

A WRC soron következő futamát Szardínia szigetén rendezik majd május 19-21. között. A tavalyi viadalt Sébastien Loeb nyerte, míg az olaszországi verseny rali-világbajnokságban való debütálófutamán (2004-ben) Petter Solberg győzött.

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA - EGYÉNI:
1. Sébastien Loeb 56 pont
2. Marcus Grönholm 35 pont
3. Daniel Sordo 24 pont
4. Petter Solberg 18 pont
5. Manfred Stohl 17 pont
6. Gigi Galli 11 pont
7. Alex Bengue 9 pont
8. Chris Atkinson 8 pont
9. Mikko Hirvonen 7 pont
10. Henning Solberg 7 pont
11. Daniel Carlsson 6 pont
12. Stéphane Sarrazin 6 pont
13. Toni Gardemeister 6 pont
14. Xavier Pons 5 pont
15. Thomas Rädström 4 pont
16. Jan Kopecky 4 pont
17. Francois Duval 3 pont
18. Kosti Katajamäki 3 pont
19. Gareth Machale 3 pont
20. Matthew Wilson 1 pont
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA - ÖSSZETETT:
1. Kronos Citroën 69 pont
2. Ford 57 pont
3. Subaru 51 pont
4. OMV Peugeot 35 pont
5. Stobart Motorsport 15 pont
6. Red-Bull Skoda 11 pont
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik