A pilótaparádéval kezdődött – ahogy az már a Formula–1-ben dukál. A száguldó cirkusztól tavaly búcsúzó David Coulthard, a korábbi F1-es pilóta, Christian Danner és Palik László mutatkozott be a nézőknek – előbb egy nyitott autó hátsó üléséről integetve (megjegyzendő, nem lehetett kellemes útjuk tűzálló ruhában, 40 fokban), majd pedig a Formula–1-es Red Bull volánja mögött.
A készülődés legalább olyan profin és olajozottan zajlott, mint ha a Hungaroringen lettünk volna, mindenki precízen tette a dolgát, csak egészen közelről látszott, hogy a mérnökök egyik-másikának rángatózik a szája széle, amikor a rendkívül érzékeny autót áttolták a macskakövön.
A gépek alját ugyan megemelték, de lássuk be, mégsem erre találták ki őket. A 2.4 kilométeres pálya szerencsére már kevésbé volt hepehupás, igaz, az első rajt előtt Bernd Maylander (aki a biztonsági autó pilótájaként több időt töltött az F1-es mezőny előtt, mint amiről sokan álmodnak) odasúgta Paliknak: „Van egy része a pályának, ami nagyon dobál, még a Mercinek is leért az alja…”
Nos, néhány perccel később ezt a Hungaroring Sport Zrt. elnöke a saját bőrén, pontosabban a saját gerincoszlopán is tapasztalhatta: „Hatodik sebességi fokozatban megérkeztem, aztán azt tettem, amit a saját szakágamban szoktam, ugrattam egy embereset. A leérkezés nem volt olyan puha, mint a terepraliautóval, ettől azonban még nagyon élveztem. Szeretem ezt a kocsit, na!”
Miközben az F1-es hűlt a hőségben, Turán Frigyes és Zsiros Gábor gurult a pályára a Peugeot 307 WRC-vel, majd Palik és a honvédos Honfi Barnabás mutatta meg a Dakart is megjárt Nissanokat a nagyközönségnek.
Az érces autóhangoktól kis túlzással megremegtek a falak.
Aztán egyszer csak csend lett. Nem tartott sokáig a mozdulatlanság: a Red Bull-szerelők már futottak is a „célszerszámokkal”, hogy újraindítsák a lefulladt F1est. A rövid szünet azonban nem zavarta meg sem a nézőket, sem a pilótákat: David Coulthard rezzenéstelen arccal várt a sorára. S egy csepp izzadtság sem gördült le az arcán – mi tagadás, épp olyan remek formában van, mintha még mindig a mezőny tagja lenne. S ha a Formula–1-es autó közelébe kerül, a szemében ugyanaz a tűz ég, mint amikor nem is olyan régen még a rajtrácson várt a lámpa szabad jelzésére. A mezőny többi tagjára ugyanez vár vasárnap a Hungaroringen…