Monaco, Brazília, Francia ország, Anglia – élt mindegyik országban. Hol érzi magát igazán otthon? Monaco, Brazília, Francia ország, Anglia – élt mindegyik országban. Hol érzi magát igazán otthon?
Annyit vagyok úton, és annyiszor költöztem, hogy lassan már csak a repülőgépeken és a versenyautóban. Nem tudom, van-e igazából otthonom, de az biztos: napsütésben a tengerparton – legyen az bárhol – otthon érzem magam.
Hazánkban is sokat járt, sőt sikeres is volt nálunk.
Igen, 2006-ban fantasztikus hétvégém volt itt a GP2-es sorozatban: a pole pozícióból indultam, és a hétvége mindkét versenyét megnyertem – sajnos ünnepelni nem tudtam, viszsza kellett mennem apámmal Brazíliába. De talán most is lesz rá okom. Tavaly hatodik lettem a pályájukon, az idén szeretnék dobogóra állni.
Mennyire lehet reális ez a cél?
Erre a versenyre megkapom azokat az aerodinamikai fejlesztéseket, amelyeket Fernando Alonso már a nürburgringi futamon használt, s tekintve, hogy ezekkel övé volt a versenyben futott leggyorsabb kör, szerintem versenyképes autóm lesz, és nem elérhetetlen a dobogós helyezés.
Persze a hungaroringi viadal ettől még nem lesz könnyebb: a hőség csak az egyik nehezítő körülmény, a másik az, hogy a pályájuk hepehupás és nagyon kanyargós – nincsenek hosszú egyenesek,amelyekben a pilóta egy kicsit szusszanhatna.
Az első két Magyar Nagydíjat édesapja, Nelson Piquet nyerte meg. Kapott tőle hasznos tanácsokat?
Tudja, ahogy idősödik az ember, szépen lassan elkezdi ismételgetni a dolgokat. A magyar versennyel kapcsolatban például minden egyes alkalommal elmondja: ha itt lecsúszol az ideális ívről, koszosak lesznek a gumik. Ez már az idén is elhangzott…
Mi az, amiben ténylegesen tud segíteni az édesapja?
Ő a menedzserem, így ő foglalkozik mindennel, ami a Formula–1-gyel, de nem a versenyzéssel kapcsolatos, a körítéssel. Ez a legtöbb, amit tehet. Vezetni nem tud helyettem – ezt kénytelen vagyok én megoldani.
Brazília nagyon sok jó pilótát adott a sportágnak: melyikük a kedvence?
Mégsem említhetem itt a menedzseremet, ugye…? Komolyra fordítva a szót: sohasem láttam apámat versenyezni, de elképesztő sztorijai vannak Emerson Fittipaldival. Olvasom a róluk szóló könyveket, és hihetetlen történetek elevenednek meg, csodás dolgok estek meg velük. Úgyhogy ha választanom kéne, Emersont és apámat választanám.
Milyen a viszonya a jelenleg is aktív brazil pilótákkal?
Felipe Massa a szomszédom, úgyhogy vele viszonylag gyakran találkozom – a múlt héten is elmentünk együtt gokartozni. Sok barátom van a GP2-es sorozatból is, mert az az igazság, hogy a házasemberek már más ritmus szerint élik az életüket, és az F1es mezőnyből már sokan nősek, öregek. Én pedig inkább a fiatalokkal barátkozom.
A közúton is fiatalos a stílusa?
Csak kedd éjszaka érkeztem, de egyszer már elmeszeltek a rendőrök gyorshajtásért… Na jó, ez csak vicc volt, nem állítottak meg – inkább a versenypályán fordul elő, hogy Flavio megálljt parancsol. S hogy milyen a stílusom a pályán? Nem tudom. Ez nem olyan, mint a gokart, amelyet többféleképpen lehet vezetni, itt mindenki hasonló stílusban autózik. A fő cél, hogy gyorsak legyünk, és ezt csak egyféleképpen lehet megvalósítani.
Említette Flavio Briatore csapatfőnököt, aki lobbanékony ember hírében áll. Hogyan lehet kezelni őt, amikor esetleg nem a terveinek megfelelő eredmény születik?
Flaviót harapós kutyának tartják, de valójában kezelhető.
Más kérdés, nem tudnék hozzá használati utasítást adni, mert megpróbáltam vele zöld ágra vergődni, de nem ment, úgyhogy apámra bíztam őt.
Hogyan viseli a pletykákat, amelyek szerint ki akarják tenni a Renaultcsapatból?
Nem foglalkozom velük. Nekem az a dolgom, hogy a lehető legtöbbet kihozzam magamból a versenypályán, a többit apám intézi, ő hozza meg a nagy horderejű döntéseket a pályafutásommal kapcsolatban. Tény: a Renault szeretne egy francia pilótát, s a posztra jelentkező is van. Ugyanakkor az is tény, hogy nem tudják, mi lesz Fernandóval – ha engem kérdez, az idény végén távozik a csapattól. Úgyhogy folyamatosan változnak a dolgok – ezért is próbálok én csak a vezetésre koncentrálni.
Mi a legrosszabb és a legjobb a Formula–1-ben?
A legrosszabb az irigység, a legjobb a sebesség és a szép lányok.