Kijárt már a pole pozíció

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2009.07.12. 00:13
Címkék
Mark Webber megszerezte F1-es pályafutása első pole pozícióját, az ausztrál pilóta éppen csapattársa, Sebastian Vettel hazai versenyén érte el eddigi legjobbját. A második és a harmadik helyről a Brawn pilótái indulnak, a harmadik sort kisajátító McLaren valóban erősnek tűnik.

Eddig bejött az időjósok várakozása, hűvös, szeles, felhős időben zajlik a Német Nagydíj hétvégéje, amelyen a Red Bull a papírformának megfelelően megszerezte az első rajtkockát. Csakhogy nem a hazai pályán versenyző Sebastian Vettel, hanem csapattársa, Mark Webber csípte el a pole pozíciót, sőt a németek új kedvence némi meglepetésre kikapott a Brawn két pilótájától is. Bár Vettel közel sem gyengélkedik annyira, mint Jenson Button a Brit Nagydíjon, azért érdekes, hogy ő is a hazai versenyén áll vereségre csapattársa ellen, akárcsak a vb-éllovas Rubens Barrichellóval szemben Silverstone-ban. Nem mintha összetört volna Button vagy Vettel a nagy nyomás alatt, inkább arról van szó, hogy fatális véletlen folytán csapattársaiknak éppen az idei futamgyőztesek hazájában található pálya fekszik a legjobban. Barrichello három hete a versenyen is meg tudta verni Buttont, és Webber is jól áll, hiszen Vettelnek a hűvös időben a keményebb keverékű gumikkal gyengélkedő Brawn (könnyű autóval induló) pilótái, valamint a KERS-nek köszönhetően jól rajtoló mclarenesek is gondot okozhatnak. Azaz a 130. rajtjára készülő Webber számára minden feltétel adott az első győzelméhez, még az esetleges eső sem okozhat nagy gondot neki, hiszen többször bizonyította, hogy vizes pályán is jól vezet. Az ausztrál pilóta élete huszadik versenyén (egyben a harmadikon, amelyen nem Minardival indult) a harmadik rajtkockába vezérelte a Jaguar-Cosworthot, és

ez idáig összesen 13 alkalommal indulhatott az első három rajtkocka valamelyikéből – négyszer volt második, kilencszer harmadik, de a pole pozícióra mostanáig várnia kellett. Ezekből a rajthelyekből 2009-ig csak egyet tudott dobogós helyre váltani a versenyen, a többi alkalommal mindig visszacsúszott a mezőnybe, vagy kiesett. Ez is mutatta, hogy autójával egy körön sokkal többre volt képes, mint amit várni lehetett. Aztán az idén, amikor végre nyerő autóba ült, nyolc versenyen át képtelen volt megverni új csapattársát, Vettelt, és az első sorba sem tudta beverekedni magát. Érdekes, hogy Nelsinho Piquet is először verte meg csapattársát az időmérőn, igaz, Fernando Alonso ellen már másfél éve próbálkozott a brazil, akinek eredményében nagy szerepet játszott az időmérő második etapján eleredő eső. A McLaren pilótái talán ennek is köszönhetően kerültek be az idén először mindketten az első tízbe, és Adrian Sutil hetedik rajthelye sem nagyon valósulhatott volna meg az eső nélkül – igaz, a német úgy verte meg a két Ferrarit a záró etapban, hogy nehezebb autóval körözött. A nap témája Sébastien Loeb jelentkezése volt, a francia honfitársa, Sébastien Bourdais helyét szeretné átvenni a Toro Rossónál. A tavaly a Red Bullt tesztelő ralivilágbajnok L’Équipe-nek adott interjújában elmondta, hogy szívesen beülne az F1-es autóba, és talán az sem véletlen, hogy a héten a Hungaroringen tesztelt F3000-es autót. A rali-vb versenynaptárával csak egy helyen ütközik az F1-es program (október elején lesz a Katalán rali és a Japán Nagydíj is), azaz megvalósítható a szerepeltetése. Ráadásul a Toro Rosso két éve éppen a nürburgringi és a mogyoródi futam között cserélt pilótát, Scott Speedet Sebastian Vettelre.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik