A szokásosnál hosszabb, majdnem háromhetes szünet után Németországban folytatódik a Formula–1-es világbajnokság. A legendás Nürburgring 24. alkalommal ad otthont a Német Nagydíjnak, a nyolcvanas évek elején lerövidített aszfaltcsík (eredetileg majdnem 23 kilométeres volt) 1985 óta először került be ezen a néven a versenynaptárba. Bár 1995 és 2007 között minden évben ellátogatott a száguldó cirkusz az Eifel-hegységbe, ezek a viadalok Európai, illetve Luxemburgi Nagydíjként szerepeltek. Legutóbb annak ellenére hívták Európai GP-nek, hogy az egyetlen német helyszín volt az év során, csak éppen a két nagy német autótársaság akkor még nem tudott megegyezni a névhasználatban.
A Német Nagydíj az egyik legfontosabb állomás a Formula–1-ben, a csapatok szponzorainak nagy része számára rendkívül fontos a helyi piac, ezenfelül a BMW, a Mercedes és a kölni főhadiszállásról irányított Toyota is hazai versenyének tekinti a viadalt. A mezőnyben ráadásul öt német versenyző is szerepel, az elmúlt évekhez hasonlóan Németország adja a legtöbb pilótát.
Nick Heidfeld, Nico Rosberg, Adrian Sutil, Timo Glock és Sebastian Vettel közül utóbbi kettőnek a mostani lesz az első F1-es versenye a Nürburgringen. Győzelmi esélyekkel így is csak Vettel várhatja a vasárnapi futamot, az előző GP-t Angliában megnyerő német Red Bull-Renault-ja gyorsabb autó, mint honfitársaié. Vettel sikeressége is elég a németeknek, hogy újra odafigyeljenek a száguldó cirkuszra, a pálya jegyeladási adatai ugyanis nem estek vissza a 2007-es futamhoz képest (igaz, nem érik el a 2006-os szintet, de akkor még ott volt a mezőnyben Michael Schumacher), ami nagy szó a romló gazdasági helyzetben.
„Annak ellenére, hogy ez lesz az első F1-es futamom itt, sok szép emlékem van a Nürburgringről a kisebb kategóriákból – mondta Vettel. – Itt általában a nyár közepén is szükség van dzsekire. A hangulat jó lesz, olyan ez, mint fociban a hazai pálya: mindig teljes erőbedobással küzdesz, de a motiváció mégis más.”
Az eddigi nyolc idei sikeren a hatszor nyerő Jenson Button és Vettel osztozott, a többieknek nem termett babér. A futamok során hétről hétre tisztuló kép úgy fest, az időjárás meghatározza a két pilóta teljesítményét: minél melegebb van, annál inkább nőnek Button esélyei, a hűvös a Red Bullnak kedvez. Márpedig a Nürburgringen hűvös idő várható, az előrejelzések szerint a levegő hőmérséklete nem éri majd el a húsz fokot. A gumijait gyorsabban felmelegítő Red Bull-Renault így nagy előnyt szerezhet a Brawn-Mercedesszel szemben, sőt a szintén hűvös Brit Nagydíj történései alapján Buttonnak és társának, Rubens Barrichellónak inkább maga mögé kell majd tekintgetnie.
Ha megvalósul a Red Bull fölénye, az is szóba kerülhet, hogy Mark Webbert Vettel mögé állítsák, így a német több pontot faraghat a Buttonnal szembeni hátrányából. Csakhogy a társát 3.5 pontos különbséggel követő ausztrál szerint még túl korai a csapaton belüli rangsor kialakítása.
„Egyesek szerint meg kell nyernem a Német Nagydíjat ahhoz, hogy ne állítsanak Sebastian mögé, de ez nem így van – mondta Webber. – Kínában és Angliában Seb nyert előttem, ezeknek a pontoknak köszönheti, hogy megelőz, de a csapat átlátja a helyzetet, és nem tulajdonít nagy jelentőséget a győzelmeknek, illetve a különbségnek. Jenson előnye óriási, és mivel nagyon nyugodtan vezet, nem fogja elveszíteni a vébécímet. A csapatok pontversenyében megfoghatjuk a Brawnt, inkább erre kell összpontosítanunk.”
Ami a többi német pilótát illeti, Glock és Rosberg pontszerzésére nagy esély van, egyikük kis szerencsével a dobogóra is felállhat. Sutil és Heidfeld közül utóbbi 2005-ben a Nürburgringen szerezte meg egyetlen pole pozícióját (második lett a versenyen), de most bravúr lenne tőle a pontszerzés, mint ahogy Sutiltól is. Heidfeld elárulta, tavaly, amikor a BMW még nem döntött arról, megtartja-e, a Hondával tárgyalt. Végül hosszabbított, és megkönnyebbülten hallgatta a Honda távozásáról szóló híreket, míg mostanában a Brawn sikersorozatát nézve többször is elábrándozott arról, mi lenne, ha ő ülne Barrichello autójában. Átigazolási hír, hogy az olasz La Gazzetta dello Sport szerint Fernando Alonso 2010-től 2014-ig biztosan a Ferrari versenyzője lesz, de ezt nem az Olasz Nagydíjon jelenti be, hanem csak novemberben. Azt nem tudja a milánói lap, hogy Kimi Räikkönen vagy Felipe Massa helyére érkezik-e a spanyol.