Úgy is fel lehet fogni, hogy Max Mosley meghátrált, de úgy is, hogy győzött a józan ész: az FIA és a csapatokat tömörítő FOTA megegyezett a közös folytatásról, így elhárult a különálló sorozat indításának veszélye. A békekötésről Mosley számolt be szerda délután egy órakor, a Nemzetközi Automobil-szövetség motorsport-világtanácsának ülése után. A tanácskozás előtti éjszaka Mosley, Bernie Ecclestone és Luca di Montezemolo, a FOTA elnöke hosszasan tárgyalt, lényegében ezalatt született meg a megoldás.
„Nem lesz szakadás, megegyeztünk a költségek csökkentéséről – mondta Mosley Párizsban. –Egyetlen Formula–1-es világbajnoki sorozat lesz, amelynek mezőnyét két éven belül a kilencvenes évek elejének szintjén gazdálkodó csapatok fogják alkotni. A FOTA tagjai megkapták saját szabályaikat és az állandóságot, mi szereztünk új csapatokat, és előrébb mozdítottuk a költségcsökkentést.
Nagy lépés ez az F1 számára, itt mindenki nyert, nincs vesztes.”
A következő évben az együttesek által követelt szabályrendszer érvényesül, azaz nem lesz költségvetési korlát (nem véletlen, hogy Mosley és az FIA közleménye nem említ konkrét értékeket, inkább a 15-20 évvel ezelőtti költségvetésekre utal), így a két különböző változatú szabályrendszer sem lép életbe. Maradnak az idei regulák, de néhány, korábban beharangozott változást valószínűleg bevezetnek, például megtiltják a verseny alatti tankolást. A csapatok megegyeztek Ecclestone-nal arról, hogy aláírják a 2012 végéig érvényes új Concorde-szerződést, amelynek alapja kisebb módosításokkal az 1998-tól 2008 végéig érvényes működési alapvetés lesz. További részlet, hogy Mosley az eredeti tervéhez ragaszkodva mégsem jelölteti újra magát az FIA októberi tisztújításán, sőt az addig hátralévő időben sem szól bele a Formula–1-es ügyekbe.
„Becsülöm Mosleyt, mert belátta, miképpen lehet megoldani a hónapok óta húzódó ügyet. Nagy segítségre volt szükségünk tőle, és meg is kaptuk” – mondta Di Montezemolo, miközben a FOTA nevében jelezte, hogy lemond a különálló sorozat indításáról, illetve hogy a jövőben nem kérdőjelezi meg az FIA szabályalkotó jogkörét. A gyári csapatok ezen felül vállalták, hogy a három 2010-es újoncnak technikai segítséget nyújtanak új autója elkészítéséhez és fejlesztéséhez.
Mosley, aki már a tavalyi szexbotránya után ígéretet tett arra, hogy októberben végleg távozik az elnöki posztról, a hét végén mégis felvetette a folytatás lehetőségét. Tisztában van vele, hogy személye alapvető korlát lehet a tartós béke fenntartásában, ezért sem marad, ugyanakkor figyelmeztette az istállókat, hogy távozása nem jelenti automatikusan az FIA szigorának enyhülését.
„A csapatok egyik fő célja az volt, hogy megszabaduljanak tőlem, és ez most sem változik. Azonban ne gondolják, hogy az utódom kedvesebb lesz hozzájuk, és jobban fogják szeretni ezért” – jegyezte meg Mosley.