A gyári Aprilia piros-fehér-zöld színekben pompázik, a pilóta arca ragyog a büszkeségtől, ahogy rápillant. Legszívesebben le sem venné róla a szemét, legszívesebben felpattanna a nyergébe, hogy le se szálljon a jövő hét végi idénynyitóig, talán még vele is aludna, ha lehetne… Talmácsi Gábor nem titkolja, pluszmotivációt jelent számára, hogy az idei versenymotorja magyar nemzeti színekben pompázik. Pedig nem ez az egyetlen újdonság: új a kategória, újak az ellenfelek, csak a küzdőszellem a régi. Előbb-utóbb a negyedliterben is világbajnok akar lenni – mondja, hiszen egy élsportoló mindig ezért a célért küzd, aztán hozzáteszi: a bemutatkozó évben azért az sem lenne rossz, ha a legjobb öt között végezne. Ez reális cél lehet.
„Jó, hogy itt ülhetek, és megkapom a lehetőséget, hogy az új kategóriámban is az élmenőkkel küzdjek – mondta Talmácsi. – A tesztek tapasztalatai alapján azt mondhatom, az első ötbe tartozom, csak rajtam és a csapaton múlik, mire jutunk. Előbb-utóbb dobogóra kell állnom, ez nem kérdés, de úgy gondolom, nem szabad egyből nekiugranom az ellenfeleknek. Az első néhány versenyt a tapasztalatszerzésre kellene fordítani. Persze szenzációs lenne, ha már a nyitó futamon dobogóra állhatnék…”
Az utóbbi hetek hírei arról szóltak Talmácsival kapcsolatban, hogy csak egy gyári motorja van, nem kettő, ami jelentősen csökkenti esélyét a vb-küzdelemben, hiszen ha például változékony az időjárás, az ő szerelői nem tehetnék meg, hogy az egyik gépet esőre, a másikat szárazra állítják, vagy ha bármi történik az időmérő edzés elején, nincs lehetősége átülni a másik Apriliára.
Kedden kiderült: megoldódnak a gondok, hiszen Talmácsi mögé tőkeerős támogatók állnak, olyan támogatók, amelyek a Balatonring építésében is érdekeltek. Kovács Bence János, a Grupo Milton és a Logistic Land elnöke elmondta, cége 1.4 millió euróval, míg a Sedesa 500 ezer euróval járul hozzá a magyar világbajnok versenyzéséhez (a csapatfőnök Jorge Martínez megjegyezte: egy versenyző éves költségvetése 2.5 millió euró). „Hiszek benne, hogy szükség van nemzeti hősökre – kezdte az elnök, majd így folytatta: – Hosszú távra tervezünk Talmácsi Gáborral, akinek még az élsportban is van jó néhány éve, utána pedig bekapcsolódhat az utánpótlás-nevelésbe.” Vicente Cotino, a Sedesa elnöke hozzátette: „Akkor köteleztük el magunkat Talmácsi Gábor, majd később a magyar csapat mellett, amikor Valenciában világbajnoki címet szerzett. Gábor lelkesedése, szelleme és intelligenciája képessé teszi arra, hogy a győzelemért küzdjön, és ez imponáló.”
Ami a második motort illeti: valószínűleg csak a harmadik futamra, vagyis a jerezi viadalra érkezik meg, mivel a versenygépek már a múlt heti teszt után konténerbe kerültek, és elszállították őket Katarba, majd onnan Japánba „mennek”. „Egyelőre három gyári Aprilia-pilótának van két motorja, háromnak pedig csak egy, de szeretnénk, ha Jerezre már Gábor második gépe is megérkezne – mondta Jorge Martínez, Talma csapatfőnöke, aki maga is világbajnok volt, tehát nagyon jól tudja, mire van szüksége egy pilótának a győzelemhez. – Amint a tavalyi idény véget ért, Gáborral elkezdtük a teszteket, s attól kezdve mindent az Aspar-csapat finanszírozott, mert bízunk benne, hogy az élmezőnyben végez. Jerezben megkapja a második motort, s azután minden technikai feltétel is adva lesz ehhez.”
Tény, Talma az élmezőnyhöz képest is sokat tesztelt (öt alkalommal, és hátravan még a jövő hét eleji, katari hivatalos tréning), ez annak köszönhető, hogy az Aspar-alakulat az Aprilia-gyár egyik tesztcsapata. Szerzett tehát tapasztalatokat, de még így sem lesz könnyű dolga, hiszen az ellenfelek pokoli gyorsak, s a valódi erőviszonyokról alighanem csak a jövő hét végi, katari idénynyitón kapunk reális képet.