Mindenki biztosra vette, hogy valamilyen formában fennmarad a Honda Formula–1-es istállója, de a hivatalos bejelentésig senki sem nyugodott meg, félő volt, hogy valami fordulat történik, és mégis bezár a brackleyi főhadiszállás. A Honda december 5-én jelentette be, hogy kiszáll a Formula–1-ből, és vevőt keres csapatára. Bár voltak jelentkezők, végül senkivel sem sikerült megállapodni, így Ross Brawn csapatfőnök és Nick Fry igazgató vette a kezébe az együttest.
Eddig nagyon nem kellett a zsebükbe nyúlniuk, hiszen a Honda majdnem százmillió dollárt ad „útravaló” gyanánt (még így is jobban megéri neki, mint felszámolni a gárdát). További legalább harmincmilliót kap a csapat a Formula One Managementtől, amely kivételesen egy összegben adja oda a tavalyi kilencedik helyéért járó jutalmat, amely a tévés bevételekből, a pályák szponzorpénzeiből és a versenyrendezői jogdíjakból tevődik össze (általában negyedéves részletekben kapják meg a csapatok ezt a pénzt). Ehhez jönnek a szponzorációs bevételek, Brawnék csak ezután egészítik ki a költségvetést, ha szükség lesz rá.
Az új, Mercedes motorral felszerelt autót, amelynek kódja BGP001 lesz, Jenson Button már pénteken kipróbálta Silverstone-ban. A pilóta magával hozta a Hondával kötött szerződését, így nem volt kérdéses a helye a csapatban. Igaz, a bizonytalanságban neki is le kellett mondania fizetése nagy részéről, egyes hírek szerint 15 millió fontról. Button 2005-ben szerződést kötött a Williamsszel, amelyből csak úgy hátrálhatott ki, és maradhatott a Hondánál, hogy kilencmillió fontot fizetett. Azaz az angol pilóta már 24 millió fontos mínuszban van, ami bizonyára egyfajta rekord az F1-ben. Csapattársa Rubens Barrichello lesz, a brazil főként tapasztalatának köszönheti, hogy az F1-ben folytatja.
A sárga-fehér-fekete színekben pompázó Brawn GP a jövő héten Barcelonában, azt követően Jerezben készülhet az idényre, amely március 29-én az Ausztrál Nagydíjjal rajtol.