Ha létezett biztos hátterű versenyző a tavalyi idényben, Talmácsi Gábor az volt. Nem csoda, hiszen 2007-ben világbajnoki címet szerzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában, az ország egyik legismertebb (ha nem a legismertebb) sportolója, divatos volt vele mutatkozni. Most is az, főleg hogy feljebb lépett, és a negyedliteres géposztályban folytatja pályafutását. Csak hát időközben megváltozott a gazdasági helyzet – ami az ő büdzséjére is kihat.
„Jó néhány nagy támogatónk visszalépett, volt, amelyik az anyacég központi döntése, mások a gazdasági helyzet miatt – mondta Stefano Favaro, a magyar pilóta menedzsere. – Meg kell értenünk a döntéseket, más kérdés, hogy nem jöttek jól, megnehezíti a helyzetünket, hogy a tavalyinál körülbelül hetven százalékkal kevesebb lesz a bevételünk. Spórolni elsősorban az utazási költségeken fogunk – jóval előbb lefoglaltuk a jegyeket, Gábor nem utazik első osztályon, ami bevett szokás a két nagyobb kategória pilótáinál – de ezen lehet pénzt megtakarítani. Visszalépni mindig rossz, de muszáj volt meghoznunk ezt a döntést.”
Ami a főtámogatókat illeti, a Mol továbbra is bizalmat szavaz Talmácsinak, a kisebb szponzorok közül pedig a Henkel és a T-Mobile áll továbbra is a magyar versenyző mögött. Mielőtt azonban Talma rajongói közül bárki is pánikba esne, szögezzük le gyorsan, hogy a fentiek ellenére a magyar pilóta rajthoz tud állni a 250-es világbajnokság futamain, gyári motorja van, és továbbra is az Aspar-csapat biztosítja számára a szervizhátteret.
Csak éppen nem biztos, hogy tudják értékesíteni az összes olyan felületet, amelyet a ruhán és a sisakon kapott a csapattól a pilóta. Az ezért járó összeget pedig mindenképpen ki kell fizetni, ahogy Stefano Favaro mondja, ha másképp nem, hát saját zsebből, mint nyolc évvel ezelőtt, amikor elkezdett együtt dolgozni Talmával. Van még valami, amiből esetleg bevétel származhat: készül egy dokumentumfilm-sorozat Talma világa címmel, amely bepillantást enged a kulisszák mögé, a nézők megtudhatják belőle, mivel foglalatoskodik a pilóta a versenyhétvégéken, vagy éppen a futamok közötti időszakban.
A motoros továbbra is csak az idénykezdetre, a tesztekre és a felkészülésre koncentrál, neki ez a legfőbb feladata. „Tudom, hogy mindenki nehéz helyzetben van – mondta Talma. – De azt mondom, aki most erős tud maradni, az a következőkben még erősebb lesz. Nekem az az egyetlen eszközöm arra, hogy mosolyt varázsoljak az emberek arcára, ha jó eredményeket érek el, s ahogy korábban, most is ez a célom.”
Új fejlemény, hogy a pilóta mögé azonnal odaálltak a szurkolók: amint megtudták, hogy bajban van, jó néhány üzenetet kapott a honlapján: nyissanak bankszámlát, és a drukkerek saját zsebből segítenek. A menedzsmentnek és Talmának is jólesik a felajánlás, de egyelőre saját maguk próbálják megoldani a gondokat, arról nem beszélve, hogy a fenti hírek hallatán már jelentkezett is néhány cég támogatási szándékkal.