Egyre jobban érzi magát

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.01.26. 22:46
Címkék
A teszttilalom után Jerezben szálltak nyeregbe a 250 köbcentis kategória versenyzői, pontosabban nyolcan közülük. Talmácsi Gábor számára egyelőre nem a köridők voltak a legfontosabbak, a beállításokra koncentrált – ötödikként végzett.

Talmácsi Gábor már nagyon várta, hogy újra motorra ülhessen – a több mint másfél hónapos teszttilalom után ez egyáltalán nem csoda. Nyolcan vettek részt a jerezi hivatalos tréning első napján: ez nem túl magas létszám, talán a világválság az oka, talán az, hogy még nem minden csapat kapta meg az új motorját (Tóth Imre az utóbbiak közé tartozik). Talma mindenesetre elmondta, meg kell becsülni, hogy az Asparnál mindig sok a teszt – a csapat nagy hangsúlyt helyez arra, hogy versenyzői a lehető legjobban megismerjék a motorjukat a vb-rajt előtt. „Először utol kell érni, majd meg kell előzni a mezőnyt” – ismertette a magyar világbajnok a célokat.

Talmácsi 44 kört tett meg a jerezi aszfaltcsíkon, s jó néhány új tapasztalattal gazdagodott. Sokáig harmadik volt Alvaro Bautista és Thomas Lüthi mögött, az utolsó két órában azonban megelőzte még két Hondapilóta. Sebaj, ezúttal nem az időeredmény volt a legfontosabb.

„Még sohasem éreztem magam ennyire jól a motoron – mondta a magyar Aprilia-pilóta. – Persze lehetne fordulékonyabb, és tarthatná jobban az ívet a kigyorsításnál, de a mi dolgunk, hogy megoldjuk ezeket a problémákat. Jerez technikás pálya, nehéz rajta kihasználni a motor erejét, ugyanakkor hatalmas élvezetet jelent, ha sikerül. Egyelőre egy másodperccel vagyok lassabb Bautistánál, ennek a fele bennem van, fele a motorban, szóval van még lehetőség a javításra.”

Talmácsi most még tanulja, hogyan lehet kihasználni a kipörgésgátló nyújtotta előnyöket – itt is meg kell találni azt a beállítást, amely az ő stílusához a legjobban passzol. Amikor a motor még nem veszít sokat a teljesítményéből kigyorsításnál, de a kipörgésgátlónak köszönhetően nem is csúszik meg, nem áll keresztbe az egyenesben. Apróságok ezek, amelyekre rá kell érezni, de a csapatnak ez nem jelent gondot, a nap folyamán egyre jobb és jobb köridőket produkált a magyar pilóta.

A csapat számára az volt a legfontosabb, hogy ne essen el (Mike Di Megliónak ezt rögtön a nap elején nem sikerült elkerülnie), azt mondták neki, most nem a gyorsaság a legfontosabb, hanem a tapasztalatszerzés, teljes erőbedobással száguldozni ráér az idénynyitó viadalon. Addig lépésről lépésre kell haladni.

„Nagyon szoros lesz a mezőny, hiszen mindenki folyamatosan gyorsul, és a világbajnokság, az világbajnokság. Azt mondom, elsőre ez egyáltalán nem rossz...” – értékelt Talma, akinek a teszt után az orvosi szobába vezetett az első útja, mert még mindig fáj a csuklója, amelyben a tavalyi amerikai viadalon eltört a sajkacsont. Nem annyira rossz a helyzet, mint néhány hónapja, és a hétköznapi terhelésekkor nem is volt semmi gond, de a tesztnap végére a féktávokon már nagyon fájt. Kedden több kötést kap rá, hogy tehermentesítse a csuklóját, hiszen a munkát folytatni kell.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik