Drágult a jogsi

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2009.01.24. 00:55
Címkék
Zajlik az élet a Formula–1-es csapatok háza táján – tesztelik az új autókat. Az időeredmények nem igazán mérvadóak, a versenyzők nyilatkozatai már inkább, hiszen nekik van viszonyítási alapjuk.

A tavalyi vb-aspiráns Felipe Massa előbb Fioranóban, majd ezen a héten Mugellóban tesztelte a Ferrarit. Az utolsó napi technikai gond ellenére a brazil elégedett volt kocsijával.

„Az autóval ugyan egy körrel a teszt vége előtt volt egy kis gond, de addig semmi: négy nap alatt megtettünk vele ezerhétszáz kilométert problémák nélkül – mondta Massa. – Ám arra még várnunk kell, hogy megtudjuk, a teljesítménye mire elég a riválisok ellen. Az új szabályok még jobbá tették az autót. Csak nevetek azon a véleményen, hogy nehéz dolgunk lesz, mert túl sok a gomb a kormányon. A kétkedőknek üzenem: nem vagyunk idióták, csak kettővel több gombot kell kezelnünk, mint korábban.”

A technikai gonddal kapcsolatban Massa elmondta: a differenciálmű ment tönkre.

Miközben a Ferrari befejezte a tesztjét Mugellóban, Robert Kubica után Nick Heidfeld is megismerkedett az új BMW Sauber F1.09-essel Valenciában. A német pilóta a szeles pályán 92 kört tett meg az autóval, és a megbízhatóságát próbálgatta.

„Sok dolgunk van még, de minden kilométerrel jobbak leszünk, és a megbízhatóság máris megvan – mondta Heidfeld. – Az első napom legfontosabb tapasztalata az volt, hogy az autó minden beállításváltoztatásra érzékenyen reagál.”

A munka mellett azért a „közügyekre” is marad idő – a pilóták szövetsége (GPDA) elégedetlen azzal, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség megint megemelte a szuperlicencek árát. A Formula–1-es szerepléshez elengedhetetlen okmány ára az eddigi 10 ezer euró helyett 10 400, és a versenyzőknek ezen felül még minden tavaly megszerzett pont után is fizetniük kell, méghozzá az eddigi 2000 helyett 2100 eurót pontonként. A fentiekhez jön még a biztosítás (2720 euró), ami például azt jelenti, hogy a világbajnoki címvédő Lewis Hamiltonnak az idén 218 920 eurót (62.8 millió forint) kellene átutalnia az FIA számlájára.

A pilóták szövetsége túlzottnak tartja a szuperlicenc árát, kérte a versenyzőket, hogy amíg nem kerül pont az ügy végére, ne fizessék ki a pénzt. A tavalyi licencáremelés után a pilóták sztrájkkal fenyegetőztek, most egyelőre csak tárgyalni akarnak.

Legfrissebb hírek

Davide Lanzafame szívesen visszatérne Magyarországra

Labdarúgó NB I
34 perce

Jürgen Kloppot akarja edzőnek a Real Madrid elnökének jobbkeze – sajtóhír

Spanyol labdarúgás
58 perce

Női kézilabda BL: Vámos, illetve a Győr és a Ferencváros egy-egy légiósa is ott van a hét csapatában

Kézilabda
1 órája

Sallói Dániel a forduló játékosa lett az MLS-ben

Légiósok
1 órája

Ange Postecoglou: Nem hiszem, hogy a motivációval van probléma

Angol labdarúgás
1 órája

Új fejezet kezdődik Luka Modric életében a Swansea-nál – De mit tartogat ez számára?

Angol labdarúgás
1 órája

A Lazio nem akarja szerdán lejátszani a hétfőről elhalasztott mérkőzését

Olasz labdarúgás
1 órája

Gyász: elhunyt Garami József korábbi szövetségi kapitány

Magyar válogatott
2 órája
Ezek is érdekelhetik