A Renault-nak többek között a tehetségkutatás és a tehetségek nevelése volt a célja akkor, amikor néhány évvel ezelőtt életre hívta nemzetközi sorozatát, a World Series by Renault-t. Tulajdonképpen három kategória, három márkakupa küzdelméről van szó – a kétliteres és a három és fél literes Formula–Renault-k, valamint a Mégane-ok küzdelméről –, amelyben az autók majdnem teljesen egyformák, így a pilóták tehetségén múlik, hogy ki végez előrébb.
A tét pedig elég nagy, hiszen aki megnyeri a három és fél literesek küzdelmét, az tesztlehetőséget kap a Formula–1-es csapatnál. Ha már a száguldó cirkusznál tartunk, mindenképpen ki kell térnünk arra, hogy az érdeklődők (akik az idén is ingyenesen izgulhatják végig a versenyeket, sőt a boxutcába is bemehetnek) az idén is láthatnak száguldás közben egy F1-es Renault-t. Az autót a július 5–6án tartandó magyar versenyhétvégén Palik László vezeti, aki túl van az üléspróbán (nem volt könnyű rá állítani a nála legalább másfél fejjel alacsonyabb Giancarlo Fisichella tavalyi autóját) és az első silverstone-i teszten is. „A szervizcsapat tagjai lemondó arckifejezést öltöttek, amikor meglátták, milyen magas vagyok, de végül röpke négyórás munkával megoldották a problémát – mondta Palik
László. – Igaz, a szűk kanyarokban az egyik kezem nem fér el a lábam és a kormány között, így fél kézzel kell irányítani az autót, és a jobb vállamon égési sérülések keletkeztek a hűtőcső miatt, ennek ellenére már alig várom, hogy a Hungaroringen vezethessem az autót.”
Nemcsak az autósportok szerelmesei érezhetik jól magukat az eseményen: a Renault családi hétvégét szervez, amelynek keretében például gyerekprogramok is várják az érdeklődőket.