A sanghaji a világ legszebb pá lyája, olyan, mint egy ötcsillagos luxushotel. Néhány évvel ezelőtt építették, megfelel minden szakmai és kényelmi szempontnak. A versenyzők, köztük a nyolcadliteres géposztály magyar címvédője, Talmácsi Gábor kedveli az 5281 méteres aszfaltcsíkot, még akkor is, ha a leghosszabb egyenese különösen hosszú, (1202 m), s ez a gyengébb gépeknek nem igazán kedvez.
„Szeretek ott motorozni, hiszen pályafutásom során Sanghajban állhattam először dobogóra, az utolsó előtti kanyarjával azonban nem vagyok kibékülve. Elismerem, hogy jó előzési pont, mégis, ha átépíthetném a pályát, azt az egy fordulót kivenném belőle, mert megtöri a ritmust. Ezt leszámítva azonban le a kalappal. Elsőrangú versenyhelyszín!” – mondta még korábban Talmácsi.
Ami a statisztikát illeti, a harmadik helyen (2005) kívül Talmának van két negyedik pozíciója is a sanghaji aszfaltcsíkon, s abban reménykedik, hogy ezen a hétvégén még előrébb kerülhet. Amint arról korábban beszámoltunk, ezen a viadalon a magyar világbajnok már együtt dolgozik az olasz mérnökkel, Massimo Branchinivel, akiben a problémák megoldását látja. A szakember úgy ismeri az új Apriliát (lévén részt vett a fejlesztésében), mint a tenyerét. Két hete elutazott a gyárba, ahol Talma adatait elemezte, hogy Sanghajban már felkészülten láthasson neki a munkának.
„A harmadik-negyedik helynél jóval többet tudok ezen a pályán, akár még nyerhetek is – folytatta Talmácsi. – Ehhez az kell, hogy már az első edzésre ütőképes motort hozzunk össze, mert a hőség miatt akkor is nehéz itt versenyezni, ha minden rendben van a géppel, akkor meg pláne, ha gondok adódnak.”
Talmácsi jó formában érzi magát, a 12 órás repülés sem viselte meg különösebben. Egyrészt azért nem, mert a világbajnok kiváltsága, hogy első osztályon utazzon, másrészt az elmúlt évek alatt elég tapasztalatot gyűjtött: van nyakpárnája, masszírozója, minden, ami kell. Sanghajban a csütörtök a megszokott forgatókönyv szerint az előkészületekkel, a csapaton belüli egyeztetésekkel telt el. Talmácsi Gábor számára új motort raktak össze a szervizesek – immár Branchini irányításával –, a pilóta (és nemcsak ő!) kíváncsian várja, mire lesz vele képes az első edzéseken.