A Kis Sándor, Czeglédi Péter duó volt a legjobb magyar autós (13.) a szombaton befejeződő KözépEurópa-ralin, amelyen felvonult a komplett nemzetközi élmezőny. A kétszeres magyar bajnok jó néhány technikai gonddal küszködött, mégis hiányérzete támadt, amikor vége lett a versenynek.
Hogyan értékeli a viadalt?
Hatalmas mérföldkő a terepraliszakág történetében, erre már lehet építkezni – mondta Kis Sándor kétszeres magyar bajnok. – Szerintem mindenképpen folytatni kellene, csak az a gond, hogy a háttérben nagy harcok folynak a környezetvédőkkel. Értem én, hogy mi a céljuk, húsz éve az én cégemnek is az a jelszava, hogy „csak természetesen!” Minden szabályt betartunk, azt viszont változatlanul nem értem, hogy az elhagyott lőtereken kit zavarunk. Remélem, senkit, mert jó lenne, ha ennek a versenynek helyet tudnánk adni, hiszen odafigyelt rá a világ.
És itthon? Milyen volt a visszhangja?
A verseny előtt Szegeden, később Debrecenben, valamint szombaton, a balatonfüredi céldobogón rengetegen voltak, nem is beszélve a falvakról, amelyeken áthaladtunk: a főutcák mentén sorban álltak az emberek. Nagyon nagy szeretettel fogadtak, úgy éreztem, az elmúlt húsz év nem telt el hiába. A szurkolók kárpótoltak mindenért.
A pályák hogy tetszettek?
Gyorsak és technikásak voltak, speciálisan magyarok. Sajnos a gyári versenyzőkkel nem lehet felvenni a küzdelmet, még hazai pályán sem, úgyhogy a kezdetektől az volt a tervünk, hogy a magyarok között a legjobbak legyünk.
Miként végezhetett volna előrébb az összetettben?
Ha kevesebb a probléma… Jó néhányszor volt technikai gondunk, de például a második, dabasi szakaszt nagyon élveztük. Hosszú és nagyon nehéz volt a viadal, ugyanakkor mégsem volt annyira kemény – mert amikor hirtelen vége lett, iszonyú hiányérzetem támadt. Szerettem volna tovább menni…