Willi Melliger „tarolt”. Megesik ez a legnagyobbakkal is. Az 1996-os atlantai olimpiai egyéni és a 2000-es sydneyi játékok csapatezüstérmesének nem úgy jött ki a lépés a péntek délutáni nyitó számban, ahogyan elképzelte. A svájci lovas Pepita R nyergében nyolc hibátlan ugrás után elrontotta a bemutatkozást, miközben a magyar Fábiáncsics Gábor Atlanta hátán a második helyen végzett a német Rüdiger Renner mögött. De ez csak afféle ráhangolódás volt az esti minősítő versenyre, amelyet már jóval magasabb pénzdíjért rendeztek.
A folytatás sem kedvezett a kétszeres olimpiai ezüstérmesnek, aki két verőhibával a mezőny közepén zárt, ahogyan a verseny másik nagy sztárja, a bolgár színekben versenyző újzélandi Samantha McIntosh is. A győzelmet az osztrák Jürgen Krackow szerezte meg, míg a legjobb magyar Hugyecz Mariann lett (9.) Cash 51 nevű lován. A nap során számos bemutató versenyt láthatott a közönség. Az egyik különlegesség a ride and drive volt, amelynek során a résztvevők díjugratásban és autóvezetésben mérték össze tudásukat – a szám egyediségét az adta, hogy egykori és jelenlegi válogatott öttusázóink, fogathajtó-világbajnokaink csaptak össze. Az egyik oldalon az olimpiai bajnok Fábián László és Martinek János, a világbajnok Sárfalvi Péter, Hanzély Ákos és Balogh Gábor, valamint a fiatal generációt képviselő Gyenesei Leila, a másik részről Lázár Vilmos és Zoltán, Juhász László és Kecskeméti László pattant nyeregbe. Azután pedig autóba, hiszen az egy méter magas akadályok leküzdése után tűzpiros Audiba ültek a versenyzők, és azzal is teljesítették a pályát.
A bemelegítésnél nemcsak a lovakat, egymást is ugratták az öttusázók és a fogathajtók. Sárfalvi Péter, aki legutóbb öt éve lovagolt versenyen, elárulta: kissé elfehéredett, amikor megtudta, hogy egyméteres akadályokat kell legyűrni…
Aztán beindult a show: Lázár Zoltán rocksztárokat idéző lazasággal hajította lovaglópálcáját a nézők közé, Balogh Gábor csibészesen farolt a kocsival, Fábián László elegáns „vetkőzőshow-t” adott elő, míg Sárfalvi nemes egyszerűséggel megnyerte a versenyt Lázár Vilmos és Kecskeméti László előtt. Hogy mi volt a taktikája?
„A túlélés – mondta Sárfalvi. – Örültem, hogy nagyobb rontás és a légzsák felfújódása nélkül megúsztam a versenyt. Csak azután tudatosult bennem, hogy nyertem.”
Eredmények a 17. oldalon