Ifjabb Tóth János versenyzett már San Remóban. Majdnem tíz éve annak, hogy legutóbb itt járt, akkor még világbajnoki futamot tartottak a környéken – igaz, a mostanihoz hasonló IRC-versenyt nem is rendezhettek volna, hiszen ez a sorozat mindössze két éve létezik.
A lényeg azonban az, hogy a világbajnokság utáni legrangosabb nemzetközi sorozat helyszínei közül ezt az egyet ismeri a hétszeres abszolút bajnok.
„Kilencvenhatban nagyon hamar véget ért számunkra az igazi küzdelem San Remóban, mert rögtön a negyedik gyorsasági szakaszon felborultunk, azután meg már nagyon visszafogottan közlekedtünk. Az történt, hogy menet közben jöttünk rá, megilletődöttségünkben túl alacsonyra írtuk fel a sebességi fokozatokat az itinerbe. Kitaláltam, ha Gergely Ferenc bemondja, hogy hármas, akkor majd negyedikben fordulok, és így tovább. Kilencven százalékban be is jött, de az ominózus kanyarban pont nem…” – mondta ifjabb Tóth János.
Akkoriban még divatosak voltak a vegyes talajú versenyek, nem sokkal később azonban megváltoztatták a szabályokat, és tisztán aszfaltos vagy tisztán murvás futamokat tartottak. Így 1998-ban már a mostani pályákon autózott ifjabb Tóth János.
„Az első és a harmadik nap a hagyományos, San Remo környéki gyorsaságikon zajlott, a másodikon viszont innen száz kilométerre autóztunk, és azokat a szakaszokat senki sem ismerte, úgyhogy aránylag jól tudtam menni. Abszolútban ugyan a tizenharmadik–tizennegyedik helyre voltak jók a részeredményeink, de az egyik gyorson megelőztem a már akkor is nagymenőnek számító Gilles Panizzit, amire nagyon büszke voltam” – emlékezett a magyar versenyző. Nos, a hétszeres vb-futamgyőztes franciával ezúttal is öszszemérheti gyorsaságát „Janika”, hiszen Panizzi az idén először rajthoz áll az IRC-sorozatban, ráadásul ugyanolyan Szuper2000-es Peugeot 207-essel, amilyennel a magyar pilóta is száguld.
Ami a helyszín ismeretét illeti, a francia lépéselőnyben lesz, az biztos. De ki tudja? Talán néhány részeredményével ezúttal is szerezhet meglepetést ifjabb Tóth János.
A mezőny színvonalára most sem lehet panasz, elég ha csak néhány korábbi vb-menő nevét említjük Panizzié mellett: Freddy Loix, Daniel Sola vagy éppen az Európa-bajnok Andrea Navarra is indul.
„Nem tudom, milyen hamar tudok alkalmazkodni a szűk hegyi szerpentinekhez, de biztosan nem annyira gyorsan, mint a helyi menő, Navarra – vélekedett„Janika”. – Az utak nagyon szűkek, kanyar kanyar hátán, kevés egyenessel. Néhol an nyira keskeny a pálya, hogy két autó csak úgy fér el egymás mellett, ha mindkettő lehúzódik az útról, és behajtják a tükrüket. Ráadásul az egyik oldalon sziklafal, a másikon szakadék – szóval izgalmas lesz!”
A hétszeres magyar bajnok szerint a siker titka itt az, hogy meg kell találni a megfelelő kanyarodási technikát – és minél hamarabb (a pályabejárást kedden és szerdán tartották), mivel a versenyen már túl kockázatos lenne gyakorolni.