Felfogta már, mekkora jelentősége volt a hétvégi győzelemnek?Felfogta már, mekkora jelentősége volt a hétvégi győzelemnek?
Lassan kezdem megérteni – mondta Benik. – Egyébként is úgy álltunk neki a Mecsek-ralinak, hogy jó lenne megnyerni, vagy lőtávolban maradni, de szerintem Turi Tomiéknak ugyanez volt a tervük. Végig szoros csatát vívtunk egymással, egészen addig, amíg ők be nem estek az erdőbe. Sajnálom őket, de azt mondom, ebben a kiélezett helyzetben velünk ugyanígy megtörténhetett volna.
Az utóbbi versenyeken mindig másodpercekre menő küzdelmet vívnak.
Mennyire kiszámítható ez? Vagy minden gyorsaságin kockáztatni kell? A határon autózni?
Az biztos, hogy százszázalékosan kell koncentrálni minden egyes szakaszon. Amikor huszonnyolc kilométeren csak egykét másodpercnyi különbséget tud kovácsolni a másik, akkor el kell kezdeni megkeresni azt az egy-két másodpercet. Hogy a következő körben visszahozzuk.
Már a következő futamon bajnok lehet, és ehhez elég lenne egy hatodik hely.
Nem gondolok erre, mert a rali technikai sport, amelyben bármi megtörténhet.
A versenyzők általában azt mondják, nehezebb lassan menni, mint gyorsan.
Ön is így gondolja?
Igen. Ha az ember nem a saját ritmusában közlekedik, sokkal nagyobb a hibalehetőség, mert az, hogy viszszafogja magát, elvonja a figyelmét. Én legalábbis többet hibázom, ha kényszerítem magamat, hogy lassan menjek.
Hat futam, négy győzelem. Elégedett az eddig történtekkel?
Nem panaszkodom. Főleg azért nem, mert a mi Fordunk kétezer-hármas fejlesztésű, és szerintem semmivel sem gyorsabb, mint Turi Tamásék autója, sőt… Persze én azt mondom, az övékében vannak újabb fejlesztések, ő meg nyilván azt, hogy az enyém jobb. Szerintem összességében nagyjából egyformák, bizonyos helyzetekben nekik kell túlvállalniuk magukat, más szituációkban nekünk. De igyekszünk, és meg is van az eredménye.