Benik sötétben is jó

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2007.09.14. 23:44
Címkék
Benik Balázs nyerte meg a péntek esti prológot a rali országos bajnokság idei hatodik viadalán, a 40. Allianz Hungária-ralin – egy tizedmásodperccel megelőzve a pontverseny éllovasát, Turi Tamást.

Sötét volt, mire az országos ra libajnokság élmezőnye elrajtolt a pécsi prológon, így a szépszámú nézősereg láthatta, mire mennek a toppilóták gyér látási viszonyok között. Persze a Pécs Plaza parkolójának lámpái és a pluszban felszerelt fényszórók jelentettek némi segítséget, kívülről remekül lehetett látni (és főként hallani a versenygépek érces hangját). A versenyzőknek sem okozott gondot a sötétség, mindenki hibátlanul teljesítette a szlalompályát.

Itt persze nem is a gyorsaság volt az elsődleges szempont (a prológgyőzelem csak presztízsokokból fontos, a versenybe nem számít bele), hanem hogy a lehető leglátványosabban közlekedjenek a pilóták. Ez sikerült is, a közönség jól szórakozott.

A pontverseny két éllovasa pedig előrevetítette, mi várható a hét végén. Tűzijáték. Benik Balázs a prológon egy tizedmásodperccel (!) előzte meg Turi Tamást, ami parázs küzdelmet ígér a szombat-vasárnapi 12 gyorsasági szakaszra. Mindkét pilóta szereti az aszfaltos pályákat, mindkettőnek bőven van tapasztalata a mecseki utakon. Ha a technika ördöge nem szól közbe, tizedmásodpercek döntenek majd közöttük a végén. És ez a verseny rendkívül fontos a bajnokság végkimenetele szempontjából.

Ami talán némi meglepetést keltett, hogy a harmadik helyen nem valamelyik WRC-pilóta végzett, hanem az A8-as kategóriában egy Mitsubishivel induló Zambelly György, akinek alighanem ez pályafutása legjobb gyorsasági szakaszeredménye.

A rajtlistát böngészve egyébként jó néhány érdekességre is bukkan az ember. Az egyik ilyen, hogy az évek óta a WRC-k között küzdő Spitzmüller Csaba N-csoportos autóval nevezett a versenyre. A magyarázat egyszerű: „Kis pénz, kis foci…” Magyarra lefordítva ez azt jelenti, nincs meg az anyagi háttér ahhoz, hogy a csapat béreljen egy ütőképes World Rally Cart, a kevésbé megbízható, öregecske autókkal vívott szélmalomharcot pedig megelégelte a páros.

Spitzmüller tehát visszaült egy N-csoportos Mitsubishibe, és természetesen győzni szeretne. A nyomás meglehetősen nagy rajta, hiszen három évvel ezelőtt veretlenül távozott a kategóriából (kétszeres bajnokként), és most mindenki az ő skalpjára vadászik. Vasárnap délután meglátjuk, milyen sikerrel…

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik