Sűrű mezőny, nehéz pályák – így lehetne röviden összefoglalni, mi vár a hét végi cseh IRC-futam magyar indulóira. Tizenhárom FIA B-prioritású páros szerepel a nevezési listán, ez jelzi a mezőny erősségét, no és az, hogy a 13 között még nincs ott a világbajnokságon is fellépő Roman Kresta. Szóval nem lesz könnyű!
Persze a mi versenyzőinket sem kell félteni, ifjabb Tóth János hétszeres abszolút bajnok, Szabó Gergő pedig a legutóbbi, szentpétervári viadalon IRC-pontot szerzett, tehát mindkét magyarnak van oka reménykedni. Egyaránt túl vannak az adminisztratív és a technikai ellenőrzésen (csakúgy, mint a szintén rajtoló Pénzes Zsolt), sőt a hivatalos teszten is.
„Érdekesek a pályák, helyenként hasonlítanak az otthoniakhoz, de sokkal dobálósabbak –mondta ifjabb Tóth János, akinek ez lesz a második IRC-futama a Peugeot 207 S2000-essel, amely az utóbbi hetekben két lengyel versenyen indult, és nyert is a kategóriájában. – Jó, hogy nincsenek gödrök az utakon, így kisebb a defektveszély. Egyébként keskeny erdei utak és nyitott részek váltogatják egymást, úgy érzem, fekszenek majd a stílusomnak.
Az autó amúgy rengeteget javult a legutóbbi belga futam óta – sokkal könnyebb vele kanyarodni.”
Szabó Gergő többször versenyzett már Zlín környékén, bár magán a Barum-ralin még nem indult. A pályák tehát nem jelentettek újdonságot számára, legjobban a 30 kilométeres szakasz tetszik neki. (Ilyen hosszú gyorsasági a hazai bajnokságban csak elvétve akad.)
„Tizenöt Szuper2000-es autó van a mezőnyben és tizenhárom B-prioritású versenyző, úgyhogy nehéz dolgunk lesz, ha jó eredményt akarunk elérni – vélekedett Szabó. – Én annak is örülnék, ha az első húsz között végeznénk, a klasszikus N-csoportos autók csoportjában pedig a nyolc között. Az sem lesz könnyű.”
A viadal a péntek esti szuperspeciálissal rajtol, amelynek érdekessége, hogy este kilenckor kezdődik, és a 9.36 kilométeres pályát a városban jelölték ki, tehát a mezőny sötétben teljesíti. Az össztáv 748.77 kilométer, ebből a gyorsasági szakaszok hossza 262.34 km.