A magyar küzdősportrajongók már megszokták, hogy augusztusban rangos K–1-viadalt rendeznek Debrecenben. Az ötödik Magyar Nagydíj licenctulajdonosa, az FSPU Hungary Kft. vezetője, Katona Attila már 1995-ben belekóstolt a sportág légkörébe, amikor tanítványával, a profi kick-box-világbajnok Tumbász Józseffel részt vett egy japán viadalon. Magával ragadta a hangulat, ám hiába vette fel azonnal a kapcsolatot a sportág atyjával, Kazujosi Isiivel, akkor még nem volt esély arra, hogy a szigetországon kívül K–1-mérkőzéseket rendezzenek.
A szigor 2000-ben kezdett enyhülni, lassan megnyíltak a határok, az európai összecsapásokon külföldi licenccel magyar versenyzők is szorítóba léphettek. 2001 decemberében a magyar verseny rendezéséről is megállapodtak, így 2003 augusztusában elindulhatott a Magyar Nagydíj.
Itthon öt évvel ezelőtt szinte teljesen ismeretlen volt a K–1, pedig a sportág ekkor már világszerte a küzdősportok csúcsának számított. Debrecenben 1990 óta jelentős érdeklődés övezte a kick-box-rendezvényeket, ezért a hajdúsági városban könnyebb volt bevezetni a K–1-et. A magyarországi rendezésekre eddig nem lehetett panasz, a japán vezetők értékelése szerint az amszterdami viadal után a második legjobban sikerült európai esemény a tavalyi budapesti európai előselejtező volt.
Vasárnap Debrecenben nyolc versenyző alkotja a mezőnyt, s lehetetlen megjósolni, ki nyer. A hat magyar bunyós mellett a holland Mark Bos és a francia Souleimane Konate lép a kötelek közé. A motivációval nem lehet gond, hiszen a bajnok esélyt kap arra is, hogy újabb nemzetközi K–1viadalokon, például a 2008-as európai előselejtezőn induljon. Napjaink legjobb hazai K–1versenyzője, az oszakai világbajnoki döntőbe vágyó Karacs Attila nem tagja a Magyar Nagydíj mezőnyének, ezúttal a presztízsküzdelem egyik résztvevője lesz, mert őt immár magasabban rangsorolják, mint a vasárnapi viadal többi indulóját.