Nem mindennapi kutatás

Munkatársunktól MunkatársunktólMunkatársunktól Munkatársunktól
Vágólapra másolva!
2007.05.21. 10:32
Címkék

Az amerikai profi sportokban bevált gyakorlat, hogy a szövetségek folyamatosan tesztelik az adott sportág közönségét (mely társadalmi rétegből kerül ki, milyen a vásárlóereje, mennyire elégedett a kínált sportszolgáltatással), ezek a marketingmunkában, a szponzorkeresésben nélkülözhetetlen adatok. Mifelénk e gyakorlat még nem alakult ki, így úttörőmunkának tekinthető Berkes Péter marketing- és reklámszakember, illetve Váczi János sportközgazdász kutatása. Mivel a golfban szurkolótábor nincsen, ők a versenyzők életstílus-jellemzőit, médiafogyasztói szokásait térképezték fel. A kutatás megerősítette: a golfozók a vállalkozói, döntéshozó pozícióban lévő menedzserkörből kerülnek ki. E réteg ugyan kicsiny (1200 regisztrált játékos van – becslések szerint e szám néhány éven belül többszörösére nő), de kereseti viszonyai miatt nyitott a luxustermékekkel kapcsolatos reklámokra is. A kutatási eredmények ismeretében jó lehetőség nyílik arra, hogy a szövetség célcsoport-specifikusan tervezze meg marketingkommunikációját.

Legfrissebb hírek

Szerdai sportműsor: férfi pólóválogatottunk Spanyolországgal játszik a világbajnokságon

Birkózás
4 órája

Nem várt problémával szembesült a napokban Gasper Okorn

E-újság
4 órája

A hatszoros a hétszeresnél – Bodnár Zalán jegyzete

Olasz labdarúgás
5 órája

Tisza-parti történetek – Malonyai Péter publicisztikája

Labdarúgó NB II
5 órája

BL: örmény túra vár a Ferencvárosra, podgoricai döntetlennel jutott tovább a Noa

Bajnokok Ligája
5 órája

Nemet mondott a Bayernnek a Liverpool; Núneznek ugrott a nápolyi lehetőség – keddi transzferhíradó

Minden más foci
5 órája

BL: íme, a máltai továbbjutást hozó maratoni tizenegyespárbaj

Bajnokok Ligája
6 órája

Ismét fáklyás evezéssel emlékezett Kolonics Györgyre a róla elnevezett alapítvány

Kajak-kenu
6 órája
Ezek is érdekelhetik