Az országos bajnoki küzdelmek szombat este véget értek, a záró napon mindössze tizennégyen – az Ek-mezőny tagjai – folytatták a száguldást a Michelin Budapest-ralin. A győzelmet a cseh Václav Pech szerezte meg, a legjobb magyar Papp Levente lett.
Farkas József
Papp Levente (jobbra) és Szedô Csaba örült a sikernek, de sajnálta, hogy kevesen folytatták a küzdelmet
Farkas József
Papp Levente (jobbra) és Szedô Csaba örült a sikernek, de sajnálta, hogy kevesen folytatták a küzdelmet
Tizedére fogyatkozott a mezőny az egyetlen hazai Ek-futam záró napjára: az okok azonban nem technikai hibákban vagy bukásokban keresendők, hanem abban, hogy a magyar versenyzők többsége számára az országos bajnoki küzdelem a legfontosabb, ezért nem akartak továbbmenni, inkább az idényzáróra tartalékolták a pénzt, a gumikat, az energiát. A kiírás szerint szombat este mindenki maga határozhatott arról, tovább küzd-e az Ek-pontokért, de mindössze 14-en döntöttek így – és ebben már benne volt a hat külföldi induló is. Utóbbiakon egyébként látszott, nem értik az egészet.
Az Ek-viadalt szombat este még toronymagasan vezette a hazai értékelésben immár hatodszor Szuper1600-as bajnokká koronázott Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős, ám miután többedmagukkal ők sem folytatták, jöhettek a csehek. A végső győzelmet az Evo9-es Mitsubishivel versenyző Václav Pech szerezte meg, őt két honfitársa követte a dobogóra.
„Tudtuk, ha nem hibázunk nagyot, a mögöttünk álló Trojanék sehogy sem tudnak megelőzni minket. Örülök, hogy nyertünk, de annak is, hogy vége van, mert ez a körözés nem nekem való” – mondta Václav Pech, utalva arra, amit Bútor is nyilatkozott, mármint hogy a hungaroringi gyorsaságik nem nevezhetők klasszikus ralipályáknak.
A magyar versenyzők közül a Papp Levente, Szedő Csaba páros volt a legeredményesebb. A dobogóra esélye sem volt felállni, hiszen a kis Peugeot 106-os teljesen más dimenzió, mint a nagy Mitsubishik, amelyeken a csehek száguldottak, de azért legjobb magyarnak lenni sem rossz.
Papp egyébként némi elégtételt érzett vasárnap, mert bár az ob-küzdelmek során szombaton egész nap vezetett, a hungaroringi esős szakaszokra nem a megfelelő gumikat választották, így három másodperccel (!) lecsúsztak az N2-es kategória győzelméről. Ez a siker most némiképp kárpótolta őket. Géposztályukban a szeptember közepén esedékes Mecsek-ralin az összetettbeli ezüstért küzdhetnek.
Apropó, Mecsek-rali. A szombaton történtek (Benik Balázs nyert, ifjabb Tóth János pedig technikai okok miatt búcsúzott) után az abszolút bajnoki cím sorsa is a Pécs környéki pályákon dől majd el. A különbség nyolc pont ifjabb Tóth és Benik között előbbi javára, de matematikailag még a szombaton másodikként célba érő Spitzmüller Csaba is megszerezheti a bajnoki koronát. Izgalmakban tehát biztosan nem lesz hiány az idényzárón.
20. Michelin Budapest-rali, Ek-futam Abszolút végeredmény: 1. Václav Pech, Petr Uhel (cseh, Mitsubishi Lancer Evo9) 2:35:02.8, 2. Trojan, Rihak (cseh, Mitsubishi Lancer Evo7) 2:04.4 perc hátrány, 3. Arazim, Gál (cseh, Mitsubishi Lancer Evo8) 3:16.8 p h., 4. Papp, Szedő (Papp Rally Team, Peugeot 106 GTi) 17:43.10 p h. Következik (szeptember 15–17.): 39. Allianz Hungária-rali, az ob 7. futama, Pécs