Talmácsi Gábor kis meglepetése

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.08.12. 00:37
Címkék
Habár nem volt rajta jég, a Városligeti Műjégpálya betonja csúszós volt, s alaposan meglepte a ralisokat: a budapesti prológon a mezőny legerősebb autói, a World Rally Carok háttérbe szorultak. Szlalomban a kisebb autók voltak jobbak, a magyar értékelésben Aschenbrenner György bizonyult a leggyorsabbnak.
Talmácsi Gábor a kocsija csomagtartójából elôvett motoron egykerekezett ? a közönség legnagyobb örömére
Talmácsi Gábor a kocsija csomagtartójából elôvett motoron egykerekezett ? a közönség legnagyobb örömére
Mirkó István
Talmácsi Gábor a kocsija csomagtartójából elôvett motoron egykerekezett ? a közönség legnagyobb örömére
Talmácsi Gábor a kocsija csomagtartójából elôvett motoron egykerekezett ? a közönség legnagyobb örömére
Talmácsi Gábor a kocsija csomagtartójából elôvett motoron egykerekezett ? a közönség legnagyobb örömére
Mirkó István
Talmácsi Gábor a kocsija csomagtartójából elôvett motoron egykerekezett ? a közönség legnagyobb örömére

Hatalmas volt a tumultus a műjégpálya környékén, a szurkolók a kissé borsos jegyárak ellenére hosszú, tömött sorokban igyekeztek befelé a pályára. Hiába no, a rali az egyik legnépszerűbb sportág hazánkban. A látványért amúgy megérte megvenni a jegyet, világviszonylatban is ritkán fordul elő ugyanis, hogy a főváros szívében rendezzenek raliversenyt. Márpedig most ez történt, ámultak is a Hősök terére érkező turisták, ilyet bizony még nem pipáltak…

A ralisok meg olyat, amit Talmácsi Gábor vitt véghez a prológon. A világbajnoki bronzérmes gyorsasági motoros előfutóként vett részt a rendezvényen, és szokásához híven ezúttal is tartogatott meglepetést. Leparkolt a pályán, kipattant a kocsiból, a csomagtartóból előkapott egy 50 köbcentis motort, és egykerekezni kezdett vele.
A szurkolók persze tomboltak – egyszerűen hihetetlen, mennyire népszerű ez a fiú Magyarországon, igaz, mindent meg is tesz ennek érdekében.

Ezen a napon mégsem ő volt a főszereplő, hanem a ralisok. A toppilóták nem kockáztattak túl sokat, nem is volt értelme, hiszen nyerni itt még semmit sem lehetett, veszíteni viszont annál többet. A betontuskók jelentős károkat tehettek volna a versenygépekben, márpedig ezek a versenyzők éjszaka nem szerelni akartak, hanem pihenni, szombaton ugyanis hosszú nap vár rájuk a mátrai pályákon.

A legnagyobb nyomás valószínűleg ifjabb Tóth Jánosra nehezedik, a Peugeot-pilótának jó esélye van arra, hogy nyolcadszor is megszerezze az abszolút bajnoki címet. Hogy ideges-e emiatt vagy sem, azt valószínűleg sohasem fogjuk megtudni (annál az egyszerű oknál fogva, hogy nem árulja el), tény viszont, hogy a prológon megpördült a pályán, majd az autója is lefulladt, úgyhogy a sereghajtók között végzett.

A legjobb időeredményt a cseh Karel Trojan érte el, a magyar értékelésben viszont Aschenbrenner Györgynek tapsolhatott a közönség. A Duna-ralin a Mitsubishijét rommá törő pilóta a hatalmas bukfenc után most tért vissza, méghozzá egy Suzuki Ignissel, amellyel megleckéztette a mezőnyt. Nem autózott látványosan (azt meghagyta a ladásoknak), viszont szlalomos múltjából adódóan rendkívül taktikus volt. Meg is lett az eredménye: a legjobb magyarként végzett.
Érdekes kezdés, annyi szent. Az igazi küzdelem azonban csak szombaton kezdődik.

20. Michelin Budapest-rali, az ob 6. futama

Prológ. Abszolút sorrend (a magyar értékelésben): 1. Aschenbrenner György, Percze Nándor (V-Max Asi Rally Club, Suzuki Swift) 1:04.7, 2. Botka K., Mihalik (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:05.0, 3. Borsi Gergely, Baranyai László (Holczer Racing, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:05.0
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik