Noha még két verseny van hátra az országos bajnoki sorozatból, az eddig három futamgyőzelemmel büszkélkedő ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős már a hét végi Michelin Budapest-ralin megvédheti a címét. És ehhez még csak nyernie sem kell feltétlenül.
Mirkó István
Egy ugrás ? mindössze ennyi választja el az ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettôst az újabb bajnoki elsôségtôl
Mirkó István
Egy ugrás ? mindössze ennyi választja el az ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettôst az újabb bajnoki elsôségtôl
Ifjabb Tóth János 1995-ben foglalta el először a honi rali trónját, miután egy valóban nagy versenyzőt múlt felül hatalmas csatában: Ranga Lászlót. Azóta sok jó pilótával mérte össze az erejét, a 11 esztendő alatt hét bajnoki címet szerzett, kétszer kellett viszszaverekednie magát a csúcsra, s az egyik alkalommal nagyon mély gödörből mászott ki: tavaly egy év kihagyás után győztesként tért vissza.
Ifjabb Tóth János bajnok, ha...
...megnyeri a hét végi versenyt
...Benik Balázs nyer, ő pedig második
...nem Benik Balázs nyer, ő pedig harmadik
A hét végén esélye nyílik arra, hogy újra, immár nyolcadszor (Bahor Beával közösen másodszor) megszerezze az abszolút bajnoki elsőséget. Az idén eddig három győzelmet aratott, és kétszer volt második a páros, míg most elég egy második hely is a végső sikerhez, de természetesen ezúttal is a diadal a cél.
„Újonnan összerakott autóval indulunk a hét végén, mert a mi versenygépünket összetörték egy nemzetközi viadalon – mondta ifjabb Tóth János, aki csütörtökön tesztelte a Peugeot 307 WRC-t. – A teszten a megfelelő beállításokat kerestük, hiszen a Mátrában nincsenek könnyű pályák. Ráadásul mind a három különböző, ezért más-más autót igényel. Kompromisszumos megoldást kell találni ahhoz, hogy gyorsak legyünk. Mert az a tervünk, hogy gyorsak leszünk.”
A bajnoki cím témáját már nagyon unja, mert mostanában mindenki erről kérdezi. De nincs mit tenni, erről is beszélni kell, könnyen előfordulhat ugyanis, hogy szombat este megszerzi a nyolcadik abszolút elsőségét.
„Ez elvi lehetőség – mondta vonakodva ifjabb Tóth János. – Ha a Budapest-ralin jól tudunk menni, akkor elméletileg annyi pontunk lesz, hogy nem érhetnek minket utol. De nyugtával dicsérjük a napot, pokoli nehéz versenynek nézünk elébe.”
Az ob állása 5 futam után
Abszolút sorrend (mínuszolás nélkül): 1. ifj. Tóth János, Bahor Bea (J. R. T., Peugeot 307 WRC) 90 pont, 2. Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 62, 3. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Mitsubishi Lancer WRC) 59
Az ellenfelek közül már csak Benik Balázsnak és Spitzmüller Csabának van matematikai esélye arra, hogy megelőzze ifjabb Tóthot, de ha a hét végén nem dől el a bajnoki cím sorsa, akkor is az utóbbi pilótának van a legnagyobb sansza a megszerzésére.
A Michelin Budapest-rali pénteken 17 órakor a Városligeti Műjégpályán tartandó prológgal kezdődik (a tribünjegyek 2200, illetve 2500 forintba kerülnek, míg 10 ezer forintért úgynevezett páholyjegyek is kaphatók, de ezek árában már svédasztalos vacsora is van). A nyitó napi körverseny eredménye a hagyományoknak megfelelően nem számít bele a végső összesítésbe, viszont presztízsszempontból mindenképp érdekes. A szokásoktól eltérően ezúttal a rajtszámoknak megfelelő sorrendben startolnak a pilóták (tehát először a World Rally Carok), az Európa-kupa mezőnye pedig a második sorozatban következik, 18 órás indítással.
Kilométerről kilométerre
Időell.
Helyszín
Táv (km)
Első autó
Augusztus 11. (péntek)*
Prológ
Budapest, Városligeti Műjégpálya
1.0
17.00
Augusztus 12. (szombat)*
Rajt
Salgótarján
6.00
Szerviz
Salgótarján
6.00
Gy. 1.
Zagyvaróna–Tótújfalu
16.35
6.53
Gy. 2.
Szorospatak–Parádsasvár
19.33
8.06
Gy. 3.
Mátraszentimre–Mátrakeresztes
9.38
8.49
Szerviz
Salgótarján
9.44
Gy. 4.
Zagyvaróna–Tótújfalu
16.35
10.37
Gy. 5.
Szorospatak–Parádsasvár
19.33
11.50
Gy. 6.
Mátraszentimre–Mátrakeresztes
9.38
12.33
Szerviz
Salgótarján
13.28
Gy. 7.
Zagyvaróna–Tótújfalu
16.35
14.21
Gy. 8.
Szorospatak–Parádsasvár
19.33
15.34
Gy. 9.
Mátraszentimre–Mátrakeresztes
9.38
16.17
Szerviz
Hungaroring
17.27
Gy. 10.
Hungaroring belső
15.93
18.11
Gy. 11.
Hungaroring külső
6.45
18.34
Szerviz
Hungaroring
18.44
Cél
Hungaroring
19.49
Augusztus 13. (vasárnap) – az Ek-ra nevezett versenyzők
Szerviz
Hungaroring
7.00
Gy. 12.
Hungaroring belső
15.93
7.29
Gy. 13.
Hungaroring külső
6.45
7.57
Gy. 14.
Budapest, Városligeti Műjégpálya
2.0
8.35
Szerviz
Hungaroring
9.10
Gy. 15.
Hungaroring belső
15.93
9.54
Gy. 16.
Hungaroring külső
6.45
10.22
Gy. 17.
Budapest, Városligeti Műjégpálya
2.0
11.00
Szerviz
Hungaroring
11.35
Gy. 18.
Hungaroring belső
15.93
12.19
Gy. 19.
Hungaroring külső
6.45
12.47
Szerviz
Hungaroring
13.02
Cél
Budapest, a Parlament előtt
14.22
* Pénteken és szombaton az Ek-mezőny az ob-mezőnyhöz (tehát a táblázatban szereplő adathoz) képest egy órával később rajtol minden szakaszon.