Michael Schumacher diktál

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.06.18. 03:11
Címkék
Ahogy közeleg a nyár közepe, egyre több istállótól várható, hogy bejelenti, milyen pilótákkal vág neki a 2007-es idénynek. Öszszeállításunkban a lehetséges változásokat térképezzük fel.
A hétszeres világbajnok Ferrari-sztár, Michael Schumacher jó néhány kollégája sorsát ? vagy legalábbis közeli jövôjét ? tartja a kezében
A hétszeres világbajnok Ferrari-sztár, Michael Schumacher jó néhány kollégája sorsát ? vagy legalábbis közeli jövôjét ? tartja a kezében
Reuters
A hétszeres világbajnok Ferrari-sztár, Michael Schumacher jó néhány kollégája sorsát ? vagy legalábbis közeli jövôjét ? tartja a kezében
A hétszeres világbajnok Ferrari-sztár, Michael Schumacher jó néhány kollégája sorsát ? vagy legalábbis közeli jövôjét ? tartja a kezében
A hétszeres világbajnok Ferrari-sztár, Michael Schumacher jó néhány kollégája sorsát ? vagy legalábbis közeli jövôjét ? tartja a kezében
Reuters
A hétszeres világbajnok Ferrari-sztár, Michael Schumacher jó néhány kollégája sorsát ? vagy legalábbis közeli jövôjét ? tartja a kezében

Az elmúlt napokban több esemény is történt, amely megindította az F1-es rajongók és szakértők fantáziáját a 2007-es csapatfelállásokról. Összeállításunkban sorra vesszük az érintett csapatokat és pilótákat, feltérképezzük, kinek milyen esélye van arra, hogy jövőre ütőképes istállóban versenyezzen. A Midland, a Super Aguri és a Toro Rosso lehetséges felállását nem taglaljuk.

Kezdjük a konkrétumokkal, azokkal, akiknek szerződésük van a jövő évre. A nagy- és középcsapatok közül csak a Honda 2007-es pilótapárosa adott: Jenson Buttonnal és Rubens Barrichellóval is hosszú távon számolnak a japánok. Nyilvános még Fernando Alonso McLarennél, Giancarlo Fisichella Renault-nál, Ralf Schumacher Toyotánál, Nico Rosberg Williamsnél és Nick Heidfeld BMW-nél megkötött szerződése.
Hogy a többiekkel mi lesz, azt még homály fedi.

Hónapok óta nyílt titokként kezeli a sajtó, hogy Kimi Räikkönen a Ferrarihoz fog szerződni, a finn már másfél éve aláírta előszerződését a Scuderiához. Ám egyre bizonytalanabbnak tűnik a helyzet, a német sajtóban ugyanis felröppent a hír, hogy Michael Schumacher 2008 végéig szeretne a Formula–1-ben, azon belül a Ferrarinál maradni. Ezt Flavio Briatore, a Renault csapatvezetője is megerősítette, méghozzá Schumacherre hivatkozva.

Räikkönen még úgy is belemenne a ferraris szerződésbe, ha egy évig a német mellett kellene versenyeznie, de két év már túl sok lenne. Azaz Schumacher döntése határozza meg, hogyan tovább, a hétszeres világbajnok elhatározása pedig lavinát indíthat el. Ha ugyanis Räikkönen a német miatt visszalép, két lehetősége adódik: marad a McLarennél Alonso mellett, vagy elmegy a Renault-hoz. A francia istálló vezetői elárulták, megengedhetik maguknak, hogy csúcspilótát szerződtessenek, és a minap Fisichella is azt mondta, hogy lát esélyt a Jégember érkezésére.

A McLarennél bombaerős párost alkotna Alonsóval, de könynyen lehet, hogy a spanyol újonc társat kap majd. Lewis Hamilton, akinek már tíz éve egyengeti az útját Ron Dennis, megérett a Formula–1-re, és a csapatfőnök nem tartja kizártnak, hogy bedobja a mély vízbe a színes bőrű sofőrt. Mi több, Martin Whitmarsh, a McLaren menedzsere egy hete azt nyilatkozta, hogy Hamilton hamarabb nyer versenyt az F1-ben, mint Jenson Button. A Hondát ismerve Buttonnak nem kell sokáig várnia, azaz Hamilton valóban hamarosan megérkezik.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Ha Räikkönen Schumacher miatt visszalép a Ferraritól, a Scuderiának választania kell egy második számú pilótát a német mellé. Ez lehet a jelenleg is a maranellóiaknál versenyző Felipe Massa, de ha Räikkönen a Renault-hoz megy, az sem kizárt, hogy Heikki Kovalainen (aki úgy ment oda tesztpilótának, hogy 2007-re versenyszerződést ígértek neki) az ellenfélhez szerződik. David Coulthard neve is szóba került, de a skótot már évekkel ezelőtt is összehozták a Scuderiával. Mindenesetre ha odamegy, elmondhatja magáról, hogy a Williamsnél, a McLarennél és a Ferrarinál is versenyzett.

Valószínűbb, hogy még egy évig marad a Red Bullnál, ahol Christian Klient Vitantonio Liuzzi válthatja fel. Az alacsonyabb kategóriákban roppant sikeres olasz az F1-ben még nemigen bizonyított, ezért ha a Red Bullnak csúcs-, vagy ahhoz közeli pilóta kell, várhatóan próbálkozni fog az állás nélkül maradó Juan Pablo Montoyánál.

A kolumbiai szabad préda lesz, és bár az idén nincs bombaformában, sokan emlékeznek még rá, milyen is akkor, amikor nagyon megy neki. Nem véletlenül hívta őt Dennis a Williamstől a McLarenhez. A Red Bull mellett a Toyota és más középcsapatok is érdeklődhetnek iránta.
Ha lesz is mozgás a középcsapatoknál, várhatóan azok a pilóták lesznek képben, akik jelenleg is az F1-es mezőny tagjai, és megújulásra vágynak. Hamilton és Kovalainen mellett Robert Kubica, a BMW tesztelője lehet újonc, ő Jacques Villeneuve helyét veheti át a bajoroknál.

Június második felétől várha-tóan egyre több istállónál jelentik be a jövő évi pilótafelállást. Ahol ezt halogatják, ott a késéssel arányban nő a változtatás esélye, ami azzal magyarázható, hogy az esetleges pilótacsere hivatalossá tétele megbonthatja az idei csapategységet. ---- A ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik