Michael Schumacher egyrészt 66. pole pozíciójával megjavította az eddigi F1-es rekordot, másfelől a vasárnapi San Marinó-i Nagydíj első számú favoritjává lépett elő. Már csak azért is, mert Fernando Alonso az ötödik, Kimi Räikkönen pedig csak a nyolcadik helyről indul.
Reuters
Michael Schumacher ráér a rekordjaival foglalkozni, most az a legfôbb célja, hogy gyôzelemre váltsa rajtelsôségét
Reuters
Michael Schumacher ráér a rekordjaival foglalkozni, most az a legfôbb célja, hogy gyôzelemre váltsa rajtelsôségét
Michael Schumacher a 2004-es Japán GP óta nem tudott „igazi” versenyt nyerni. Tavaly ugyan győzött Indianapolisban, de mivel a Ferrarinak csak a Jordannel és a Minardival kellett megmérkőznie, ezt a diadalt nem tette ki az ablakba. A rosszul sikerült évad után a maranellóiak vissza akarnak térni a győztes útra, és miután ez Bahreinben majdnem összejött, Imolában minden adva van a sikerhez.
Schumacher egy szabadedzés híján az összeset megnyerte az időmérő előtt, és a kvalifikáció során sem hibázott. Könnyedén szerezte meg a pole pozíciót, amelylyel újabb bejegyzés került a rekordfüzetébe: F1-es pályafutása 66. rajtelsőségével megelőzte Ayrton Sennát, akinek a halála után két héttel, 1994 májusában szerezte meg első pole-ját.
Schumi, mint mindig, ezúttal is szerényen nyilatkozott a rekordról, fontosabb számára a vasárnapi viadal előtt, hogy valóban esélye van a futamgyőzelemre.
„Visszavonulásom után lesz időm merengeni a rekordokon, de most mást tartok fontosnak – mondta Schumacher az időmérő után. – San Marino nagyköveteként megtisztelő az első helyről indulni, ráadásul a csapat sokat szenvedett, mire ismét ebbe a pozícióba jutottunk. Bahreinben már figyelmeztető jelzést adtunk azzal, hogy elfoglaltuk az első sort, itt már nyerni is kellene. Az esélyeimet nagyban növeli, hogy Fernando Alonso csak az ötödik, így jobban tudunk játszani a stratégiával.”
A címvédőnél Schumi csapattársa, Felipe Massa is gyorsabb volt, akárcsak a két Honda, amelyekkel Jenson Button és Rubens Barrichello brillírozott. Alonso abban bízik, hogy a rajtnál Schumi mögé tud kerülni, és utána a német nyakán marad. Szombaton egyébként kellemetlen helyzetbe került Alonso, akitől olyan nyilatkozat jelent meg szombaton a spanyol sajtóban, hogy őt nemigen segítette a Renault-istálló. Az idézetben szerepel, hogy amikor nyilvánosak voltak a boxutcával folytatott beszélgetései, mindenki hallhatta, hogy a francia gárda passzívan kezelte a problémákat. A 2007-re a McLarenhez szerződő Alonso szombaton hivatalos közleményt adott ki, amelyben kijelentette, hogy minden támogatást megkapott az istállójától.
Visszatérve Imolába, a McLaren képtelen volt hozni a tavalyi formáját, az egy éve pole pozícióból induló, kieséséig biztosan vezető Kimi Räikkönen csupán a nyolcadik helyről rajtol. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke a finnről kijelentette, hogy a várakozással ellentétben nem jelentik be szerződtetését Imolában. Ugyanakkor nem cáfolta, hogy a csapat tárgyalt vele. Most elsősorban Michael Schumacher döntésére várnak, Montezemolo szerint a hétszeres világbajnok hamarosan határoz a folytatásról.
SAN MARINÓI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ EDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1.
M. Schumacher
német
Ferrari
1:22.795
2.
J. Button
brit
Honda
1:22.988
3.
R. Barrichello
brazil
Honda
1:23.242
4.
F. Massa
brazil
Ferrari
1:23.702
5.
F. Alonso
spanyol
Renault
1:23.709
6.
R. Schumacher
német
Toyota
1:23.772
7.
J. Montoya
kolumbiai
McLaren
1:24.021
8.
K. Räikkonen
finn
McLaren
1:24.158
9.
J. Trulli
olasz
Toyota
1:24.172
10.
M. Webber
ausztrál
Williams
1:24.795
11.
G. Fisichella
olasz
Renault
1:23.771
12.
J. Villeneuve
kanadai
BMW
1:23.887
13.
N. Rosberg
német
Williams
1:23.966
14.
D. Coulthard
brit
Red Bull
1:24.101
15.
N. Heidfeld
német
BMW
1:24.129
16.
V. Liuzzi
olasz
Toro Rosso
1:24.520
17.
C. Klien
osztrák
Red Bull
1:25.410
18.
S. Speed
amerikai
Toro Rosso
1:25.437
19.
T. Monteiro
portugál
Midland
1:26.820
20.
C. Albers
holland
Midland
1:27.088
21.
T. Szato
japán
Super Aguri
1:27.609
22.
J. Ide
japán
Super Aguri
1:29.282
---- Egy híján immár valamennyi jelentősebb rekord Michael Schumacher nevéhez fűződik – egyedül Riccardo Patrese rajtcsúcsa él még –, táblázatunkban ezeket szedtük csokorba. A megnevezés után a régi csúcstartó nevét és a régi csúcs számát tüntettük fel, továbbá azt, hogy Schumi melyik nagydíjon (karrierje hányadik futamán/edzésén) írta át az adott rekordot. Az utolsó oszlop adatai azt mutatják, jelenleg hol tart a nagy rekorddöntő.
Leggyorsabb kör
Alain Prost 41
2001, Ausztrália (144. futam)
jelenleg 69
Győzelem
Alain Prost 51
2001, Belgium (157. futam)
84
Dobogó
Alain Prost 106
2002, Nagy-Britannia (170. futam)
143
Pontszerzés
Alain Prost 128
2002, Olaszország (175. futam)
176
Világbajnoki cím
Juan Manuel Fangio 5
2003, Japán (193. futam)
7
Pole pozíció
Ayrton Senna 65
2006, San Marino (236. edzés)
66
GP-rajt
Riccardo Patrese 256
?
233
---- Michael Schumacher könnyű autóval érte el a pole pozíciós idejét, amely majdnem egy másodperccel jobb Fernando Alonso ötödik helyét eredményező idejénél. Ha Michael Schumacher és a Ferrari úgy dönt, hogy az egész versenyen hasonlóan könnyű négykerekűt használ, akkor a három boxkiállás is beleférhet a versenyébe, így is képes lehet legyőzni Fernando Alonsót. A Honda még mindig nem képes nyerni, sőt az is nehezen elképzelhető, hogy tartani tudja a tempót Schumival.
Viszont Jenson Button és Rubens Barrichello is Alonso elől indul, és ha maguk mögött tudják tartani a rajt után a spanyolt, azzal a Ferrari hazai pályáján versenyző német kezére játszanak.
NS-tipp: 1. Michael Schumacher 2. Fernando Alonso 3. Jenson Button ---- Button–Barrichello 4–0 A 2004-es Brazil Nagydíj óta (pole pozíció) nem edzett ennyire eredményesen Barrichello, aki az ezt megelőző 22 időmérőjén egyszer sem került be a legjobb négy közé. A brazil az idén még nyeretlen csapattársa, az utóbbi hét hivatalos tréningen mindig a négyben záró, pályafutása során tizedszer első soros Button ellen.
Trulli újfent kilencedik Megszakadt Montoya sorozata: a kolumbiai a tavalyi Kínai GP óta egyhuzamban négyszer végzett az ötödik helyen – most a hetedik pozíciót szerezte meg. A 150. versenye előtt álló Trulli ugyanakkor nem tágít a kilencedik rajtkockától: Malajzia és Ausztrália után Imolában is innen startolhat.
A japán újonc ismételt Ide a melbourne-i nagydíjhoz hasonlóan utolsó lett, amivel pontot tett egy érdekes sorozat végére. A 2005-ös Török GP-től számítva kilenc versenyen kilenc különböző pilóta (Szato, Albers, Karthikeyan, Villeneuve, Monteiro, Doornbos, Räikkönen, R. Schumacher, Ide) indult az utolsó helyről.