Raga bent és kint is tarolt

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2005.09.10. 21:38
Címkék
Habár a triálszezon utolsó nagy versenye, a csapatvilágbajnokság, a Nemzetek Triálja még előttünk áll, már most kijelenthető, az idény főszereplője a 23 éves spanyol Adam Raga volt.
Raga hatalmas bravúrt vitt véghez – a teremben rendezett vb után szabadtéren is gyôzött
Raga hatalmas bravúrt vitt véghez – a teremben rendezett vb után szabadtéren is gyôzött
Raga hatalmas bravúrt vitt véghez – a teremben rendezett vb után szabadtéren is gyôzött
Raga hatalmas bravúrt vitt véghez – a teremben rendezett vb után szabadtéren is gyôzött
Raga hatalmas bravúrt vitt véghez – a teremben rendezett vb után szabadtéren is gyôzött
Raga hatalmas bravúrt vitt véghez – a teremben rendezett vb után szabadtéren is gyôzött

Az ötödik évadját taposó spanyol pilóta 2003 és 2004 után az idén is megnyerte a terem-világbajnokságot, a koronát pedig azzal tette fel szereplésére, hogy szabadtéren sem talált legyőzőre. Spanyol pilóta kilenc éve nem nyert szabadtéren vb-aranyat, és Raga előtt csak honfitársa, Marc Colomer, valamint a brit Dougie Lampkin tudott ugyanabban az évben fedett pályán és a szabad ég alatt is a csúcsra érni.

A 13. teremtriál vb-n teljes volt a spanyolok fölénye, a 12 fordulós sorozatban első nemzetként tudtak mindent megnyerni, a diadalokból Raga tízet vállalt magára, és ezzel beállította Lampkin 2001-es abszolút rekordját. Minden idők legjobb triálosát egy tekintetben azonban nem sikerült felülmúlnia: Raga zsinórban "csak" hat versenyt tudott megnyerni, Lampkinnak négy éve a nyolcas széria is összejött.

A szabadban azonban sokkal nehezebb dolga volt a spanyolnak, három korábbi világbajnok, a spanyol Albert Cabestany, a japán Fudzsinami Takahasi és Lampkin is folyamatosan veszélyeztette Ragát, aki azonban visszaverte a rohamokat, és korábbi sikertelen kísérletei (2001-ben ötödik, 2002-ben és 2003-ban negyedik, tavaly harmadik lett) után az idén nyerni tudott.

A hétszeres világbajnok Jordí Tarres tanítványa elsősorban jó átlagteljesítményének köszönheti a sikerét. Negyediknél rosszabb sohasem volt, egyszer sem sérült meg, elkerülték a motorhibák, és nála több nagydíjat senki sem nyert meg. Vb-címe az utolsó előtti, a Német Nagydíjon lett biztos, akkor duplázott, előtte pedig még öt versenynapon ünnepelhetett.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik