Szupersport: néha motorról biciklire pattan

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2005.09.08. 22:27
Címkék
A szupersport idei, immár hetedik világbajnoki sorozatában - amelyben 600 és 750 köbcentis, az utcai modellekhez nagyon hasonló motorok vesznek részt - bebizonyosodott, hogy egy tehetséges pilóta kellő türelemmel felérhet a csúcsra. Nagyon fontos persze, melyik csapathoz szerződik. Az 1973. március 26-án született francia Sébastien Charpen-tier a vb legjobbjához, a holland Ten Katéhoz írt alá az idén, és úgy lett világbajnok, hogy megdöntötte a kategória rekordjait.
Charpentier-ről, aki 1989-ben kezdett el motorozni, mindenki tudta, hogy nem közepes képességű bukósisakos. Az endurance vb-ben volt már harmadik, 2000-ben megnyerte a Le Mans-i 24 Órást, 1997-ben nagydíjgyőzelmet aratott a szupersport Eb-n, és a vb elődjének számító Világkupában is begyűjtött egy diadalt. A vb-mezőnyben azonban, amelynek 1999 óta a tagja, sokáig csak részsikerei voltak: 1999 és 2004 között mindössze egy pole pozícióra, három második és négy harmadik helyre volt képes.Ekkor jött a 2002 óta folyamatosan világbajnokokat kitermelő Ten Kate, és Charpentier ki is használta a gyári Honda-támogatást. Sőt ő sokkal jobban ment, mint elődei, a szintén francia Fabien Foret, illetve az ausztrál Chris Vermeulen és Karl Muggeridge. Charpentier három futammal a vb zárása előtt világbajnok lett, ilyesmire korábban nem volt példa. Arra sem, hogy valaki 210 pontot szerezzen egy idényben. Az eddigi kilenc nagydíjon hatszor győzött, háromszor második lett, és megvan az esélye arra, hogy ő legyen az első a szakágban, aki egy szezonban kizárólag érmes helyezéseket szerez.Charpentier azonban nem csak motorozik. Francia lévén imádja a kerékpározást és a borokat: évente 15 ezer kilométert teker, azaz többet ül biciklin, mint motoron, a Bordeaux-hoz közeli pincészetében pedig saját borgyűjteménye van. Van egy további hobbija is: ha teheti, lemezlovaskodik.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik