Juan Pablo Montoya és Fernando Alonso azonos hullámhoszszon volt a vasárnapi Brit Nagydíj rajtjánál, és ez eredményezte, hogy nem ütköztek össze, hanem a kolumbiai megszerezte első győzelmét, a spanyol pedig a második helyével tovább növelte vb-pontversenybeli előnyét Kimi Räikkönen előtt. A finn a 12. helyről feljött a harmadikra, és már annak is örült, hogy Montoya elvett két pontot a spanyoltól - azaz kijelenthetjük, az előzményeket ismerve mindhárom dobogós elégedett lehet azzal, amit Silverstone-ban elért.
A rajt után Alonso (balra) okos enged alapon nem kockáztatott (nem lett volna értelme, így is vezet), elengedte Montoyát, aki végül gyôzött
A rajt után Alonso (balra) okos enged alapon nem kockáztatott (nem lett volna értelme, így is vezet), elengedte Montoyát, aki végül gyôzött
"Tudtam, hogy ha kockáztatok, Fernando visszahőköl, a világbajnokság alakulásáért folyó küzdelemben nem engedhet meg magának egy kiesést. Még akkor is nagyon higgadt voltam, amikor egymás mellett közeledtünk az S-kanyar felé. Tulajdonképpen azért nyertem, mert ő a végső elsőségért hajt, míg nekem néhány győzelem a maximum" - fogalmazott a kolumbiai, akivel Alonso egyetértett. "Semmi értelme sem volt kockára tenni a nyolc pontot plusz kettőért, őrültség lett volna a hatvankörös verseny első kanyarjában befejezni a futamot. Biztos voltam benne, hogy Juan Pablo nem fog lassítani, ezért nekem kellett tennem azért, hogy elkerüljük az ütközést" - tette hozzá Alonso.
A világbajnokságból nyolc verseny van hátra, Alonso 26 ponttal előzi meg Kimi Räikkönent, azaz elég neki minden viadalon közvetlenül Räikkönen mögött célba érnie, és így is marad 16 egységnyi előnye. A finn nem tagadja, innen már nehéz lesz megnyerni a világbajnokságot. "Ebben a tempóban hétről hétre kilátástalanabb a helyzet. Az előző néhány versenyen roppant balszerencsés voltam, kevesebb pechhel sokkal közelebb lennék Fernandóhoz. Most már nem tehetek mást, bízom benne, hogy nem lesz több problémánk, megpróbálok a lehető leggyorsabb lenni, és ha Fernando botlik, lecsapok rá" - mondta Räikkönen.
"Még túl sok futam van hátra ahhoz, hogy a világbajnoki címről beszéljünk. Ha három nagydíjon kiesek, máris hátrányba kerülök, hiszen Kimi elég gyors ahhoz, hogy megnyerje ezeket a futamokat. Ahogy Silverstone-ban, a többi hátralévő futamon is el kell kerülnöm a kockázatos helyzeteket, és csak arra kell törekednem, hogy a dobogó valamelyik fokára felléphessek" - vázolta fel terveit Alonso.
Kettejük csatájától egyre távolabb esik Michael Schumacher, aki ugyan még mindig a harmadik a pontversenyben, ám a Brit Grand Prix-n mutatott produkciója cseppet sem volt félelmetes, sorozatban a második futamon úszta meg kevéssel a lekörözést. "Az elmúlt néhány viadal visszalépést hozott, egyszerűen nem vagyunk elég jók. Vannak ilyen időszakok, ezzel meg kell birkózni, ám egyelőre nem látom a kiutat a gödörből" - szomorkodott a címvédő. Schumi elsősorban a gumik rossz tapadására panaszkodott, azaz egyre inkább érződik, mennyivel előrébb tart a Michelin, amely hét csapat adatai alapján fejleszt, szemben a Bridgestone-nal, amely csak a Ferrarira hagyatkozhat. Hiába tesztel sokkal többet a Scuderia a többieknél, a gumik terén még ez is édeskevés, a japán gyár és rajta keresztül a Ferrari most érzi meg, milyen hátrányba került a többi csapat Michelinre váltásával, amit a Bridgestone Ferrari-központú politikája váltott ki. ---- B ---- J